Vállalkozás MTI 2014. április. 15. 15:17

Hiába adott el több üdítőt a Coca-Cola

A cég nyeresége 1,62 milliárd dollár, részvényenként 36 cent volt 2014 első három hónapjában, kevesebb a 2013 első negyedévi 1,75 milliárd dolláros, azaz részvényenkénti 39 centes nyereségnél.

Csökkent a Coca-Cola amerikai üdítőgyártó bevétele és nyeresége 2014 első negyedévében, még úgy is, hogy több üdítőt sikerült eladnia, mint korábban. A cég nyeresége 1,62 milliárd dollár, részvényenként 36 cent volt 2014 első három hónapjában, kevesebb a 2013 első negyedévi 1,75 milliárd dolláros, azaz részvényenkénti 39 centes nyereségnél.

A Reuters hírügynökség által megkérdezett piaci elemzők 44 centes részvényenkénti nyereségre számítottak, de a Coca-Cola ezt a mutatót csak az egyszeri hatások kiszűrésével érte el. A cég első negyedéves bevétele 10,58 milliárd dollár volt, 4 százalékot csökkent éves szinten, de több lett, mint az elemzők által várt 10,55 milliárd dollár. Az egyszeri tételektől és az árfolyamváltozásoktól megtisztított nettó bevételi mutató 2 százalékkal nőtt.

A Coca-Cola által eladott üdítőitalok mennyisége az észak-amerikai eladások stagnálása mellett is 2 százalékkal nőtt világszerte. A cég éves szinten 3-4 százalékos javulást akar elérni az eladásokban, de több elemző szerint is megvalósíthatatlan ez a cél.

Egy márciusi iparági jelentés szerint 2013-ban kilencedik egymást követő éve csökkentek az eladások az üdítőital-iparban. A fogyasztók egyre kevesebb diétás kólát vesznek, pedig bevezetésükkor a gyártók éppen ezekkel a termékekkel kompenzálták a hagyományos kólák rosszabb eladási statisztikáit.

 

Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.