A European Locomotive Leasing (ELL) akár 50 darab Vectron-mozdonyt is venne, annyira a pozitív makrogazdasági kilátásokban és az EU-ban liberalizált piacban. Az első darabokat meg is rendelte a Siemenstől.
Az ELL a kontinentális európai teher- és személyforgalomban komplett mozdonylízing-megoldások szolgáltatójaként tevékenykedik. A cég most keretszerződést kötött a Siemensszel, hogy 2016-ig akár 50 darab ultramodern Vectron-mozdonyt kaphasson. Az első darabokat meg is rendelték, és ahogy az ELL növekvő ügyfélköre igényli, két éven belül eljuthatnak a keretszámokig.
Az ELL jól keres azon, hogy az európai mozdonylízing-szektor dinamikusan erősödik. A növekedő szegmens alapját a vasúti közlekedés liberalizálása, illetve ezáltal a magánvasút-társaságok növekvő jelentősége tereti meg. E szegens ugyanis, miközben nyitott az akár radikális fejlesztésére is, a mozdonyok tulajdonlása helyett azok lízingjét részesíti előnyben.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/72d46c90-f4cf-49ee-a8ab-260ae26d7bb7.jpg)
A Vectronokba beépített európai vonatbiztonsági rendszer (ETCS) nagy előnyt jelent ma a piacon, mivel ennek révén az országhatárokon átlépő forgalom zökkenőmentesen, leállás nélkül bonyolítható. A Vectron mozdonytípusait (maximális teljesítménye 6.400 kW, csúcssebessége 160 km/ó) alapvetően vontatási feladatokra használják, az ELL-szerződés ugyanakkor többféle konstrukciót is tartalmaz.
A váltóáramú lokomotívokat Németország, Ausztria és Magyarország között fogják járatni a határokon átlépő forgalomban. A több-áramnemű mozdonyok Németország, Ausztria, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia és Csehország közötti forgalomban vethetők be.