2014. március. 31. 15:40 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. március. 31. 15:39 Vállalkozás

Sokba' volt az "édes éjszaka"

Nem igazolt hatással ruházta fel a „Sogni D’oro Ceramica alvásszett” termékét, s így tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Dolce Notte Kft. Több mint 4,5 millió forintja bánta a cégnek.

A vállalkozás 2012. január 1. és 2012. december 10. között a „Sogni D’oro Ceramica alvásszett” népszerűsítése során azt állította, hogy a bio kerámia rostszállakkal átszőtt alvásgarnitúrája „az általunk alvás közben kibocsátott hőt infravörös sugarak formájában megőrzi” és így a termék alkalmas betegségek megelőzésére, gyógyítására, kezelésére, valamint kedvező hatást gyakorol az emberi egészségre.

A GVH megítélése szerint a vállalkozás célja a reklámokkal elsősorban azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt, akik kifejezetten betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk jobbítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket, amelyért akár anyagi erejüket meghaladó kiadásokra is hajlandóak. Fontos kiemelni, hogy az olyan fogyasztó, akinek valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben.

A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem igazolta megfelelően, hogy a „Sogni D’oro Ceramica alvásszett” ténylegesen rendelkezik a terméktájékoztatójában, honlapján, videómegosztó portálon, valamint a Természetgyógyász Magazin 2012. augusztusi számában megjelenő hirdetésekben szereplő hatásokkal.

A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a Dolce Notte Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a hivatal 4,547 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez eljutottak, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg.

hvg360 Mátraházi Zsuzsa 2025. január. 10. 19:30

Sabján Adrienn kajatortacukrász: „Olyasmit nem vállalok el, amit jobb, ha nem látnak a hűtőbe bekukucskáló gyermekeim”

Jól fizető szakmából piaci szempontból a legrosszabbkor váltott, mégis sikerre vitte vállalkozását. Furcsán indult, de a hermelintorta sem fogott ki rajta. Megküzdött „véres” feladattal is, de nemet mondott a szülést ábrázoló tortára. Elárulja, hogy már nem igazán szereti az édességet, de persze mindent megkóstol, amit készít, és a versenytársak termékeit is elemeznie kell. HVG-portré.