Kezdő vállalkozók számára eleinte kérdések merülhetnek fel azzal kapcsolatban, milyen módokon lehet az adóhatóság felé leróni az adófizetési kötelezettségeket. Ebben próbálunk meg most segíteni.
A legegyszerűbb módszer a banki átutalás. Amennyiben rendelkezünk bankszámlával (ÁFA-alany vállalkozások számára kötelező), akár interneten keresztül történő átutalással, akár átutalási megbízással teljesíthetjük az egyes adónemek befizetését.
Fontos tudni, hogy a különböző adónemeket külön-külön kell befizetnünk, mivel mindegyiket más bankszámlaszámra kell befizetni. Idén azonban már arra is van lehetőség, hogy a cégek egy összegben rendezzék a különböző adónemekben keletkező fizetési kötelezettségüket, így időt – és pénzt – takaríthatnak meg. Ehhez viszont ügyfélkapus regisztráció kell, amin keresztül be tudunk jelentkezni a központi elektronikus szolgáltató rendszerbe. Erről bővebben itt olvashat, és itt találja az ügyfélkapus belépést.
A közlemény rovatban meg kell adnunk az adószámunkat, és hasznos odaírni a jogcímet is, hogy a bankszámla kivonaton szereplő tételekről utólag is meg tudjuk állapítani, mi hova ment (és nem mellesleg ez a könyvelőnknek is nagy segítség). Internetes utalásnál annyival kevesebb a teendőnk, hogy a számlaszámunkat és nevünket nem kell külön beirkálnunk.