Vállalkozás MTI 2014. február. 12. 13:50

Az erős euró is rontotta a Heineken profitját

Csökkent a Heineken nyeresége 2013-ban. A világ harmadik legnagyobb söripari vállalatának az egyszeri tételeket nem számítva, 4,6 százalékkal, 1,59 milliárd euróra csökkent a profitja – közölték szerdán a vállalat székhelyén, Amszterdamban. Az értékesítési árbevétel 1,3 százalékkal, 21,25 milliárd euróra (6570 milliárd forint) nőtt.

A profitcsökkenés egyik oka az erős euróárfolyam volt, a másik a gyenge kereslet Kelet- és Közép-Európában, és a vártnál kisebb ütemű növekedés Amerikában valamint az afrikai piacokon.

A Heinekennek nagyobb a részesedése a pangó nyugat-európai piacon, mint a versenytársainak, igaz, az elmúlt években növelte jelenlétét a feltörekvő piacokon: 2010-ben Mexikóban, 2012-ben Délkelet-Ázsiában vetette meg a lábát.

A Heineken 2012-ben elindított egy hároméves takarékossági programot, amelynek eredményeként összesen 625 millió eurót faragnak le a költségekből. Ennek keretében az idén létszámleépítést hajtanak végre a csoportnál, de egyelőre nem közölték, milyen mértékűt.