Megsínylette a karácsonyt a Barbie és Matchbox forgalmazója
Csalódást keltő negyedévet zárt a Mattel, a világ legnagyobb játékgyártója. A cég pénteki negyedéves jelentése szerint tavaly október-decemberében 369 millió dollár, részvényenként 1,07 millió dollár volt a nyereség.
Egy évvel korábban, 2012 utolsó negyedévében csak 306,5 millió dollár, részvényenként 1,07 dollár volt a nyereség. Ehhez képest jelentős a növekedés, de az amerikai tőzsdei elemzők 1,20 dolláros részvényenkénti profitra számítottak.
A profitvisszaesést elsősorban az Egyesült Államokban elért gyenge karácsonyi eladások magyarázzák. Észak-Amerikában 10 százalékkal estek, nemzetközi szinten nem változtak a negyedéves eladások. A Mattel 2013-as negyedik negyedéves összesített bevétele 2,11 milliárd dollár volt, éves bázisú alapon 6 százalékot csökkent.
Bryan G. Stockton, a Mattel elnök-vezérigazgatója szerint 2013 minden számítás szerint kihívást keltő év volt a kiskereskedelmi szektor számára. A cégnél nem sikerült elérniük se az éves, se a negyedéves növekedési célkitűzéseiket. A Mattel forgalmazza többek között a világszerte híres Barbie babákat és Matchbox játékautókat, de az UNO kártyajátékot is.