2014. január. 31. 13:29 MTI Utolsó frissítés: 2014. január. 31. 13:28 Vállalkozás

Megsínylette a karácsonyt a Barbie és Matchbox forgalmazója

Csalódást keltő negyedévet zárt a Mattel, a világ legnagyobb játékgyártója. A cég pénteki negyedéves jelentése szerint tavaly október-decemberében 369 millió dollár, részvényenként 1,07 millió dollár volt a nyereség.

Egy évvel korábban, 2012 utolsó negyedévében csak 306,5 millió dollár, részvényenként 1,07 dollár volt a nyereség. Ehhez képest jelentős a növekedés, de az amerikai tőzsdei elemzők 1,20 dolláros részvényenkénti profitra számítottak.

A profitvisszaesést elsősorban az Egyesült Államokban elért gyenge karácsonyi eladások magyarázzák. Észak-Amerikában 10 százalékkal estek, nemzetközi szinten nem változtak a negyedéves eladások. A Mattel 2013-as negyedik negyedéves összesített bevétele 2,11 milliárd dollár volt, éves bázisú alapon 6 százalékot csökkent.

Bryan G. Stockton, a Mattel elnök-vezérigazgatója szerint 2013 minden számítás szerint kihívást keltő év volt a kiskereskedelmi szektor számára. A cégnél nem sikerült elérniük se az éves, se a negyedéves növekedési célkitűzéseiket. A Mattel forgalmazza többek között a világszerte híres Barbie babákat és Matchbox játékautókat, de az UNO kártyajátékot is.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.