Két év után először csökkent a Samsung nyeresége
A nyereség csökkenése arra utal, hogy megtorpant a Samsung okostelefon-üzletágának dinamikus növekedése. Piaci elemzők szerint a nyereség egy részét a megnövekedett reklámköltségek vitték el.
Előzetes számításai alapján két év után először csökkent a dél-koreai Samsung negyedéves nyeresége az okostelefonok és táblagépek eladásainak visszaesése miatt. 2013 utolsó három hónapjában a Samsungnak 7,8 milliárd dollár volt az adózás előtti nyeresége, 6 százalékkal kevesebb, mint 2012 azonos időszakában és 18 százalékkal kevesebb, mint 2013 harmadik negyedévében.
2013 negyedik negyedévében a Samsung összesített bevétele 55,4 milliárd dollár volt. Az összesített bevétel kedvezően alakult, de a nyereség csökkenése arra utal, hogy megtorpant a Samsung okostelefon-üzletágának dinamikus növekedése. Piaci elemzők szerint a nyereség egy részét a megnövekedett reklámköltségek vitték el.
"Ez egy nyereségi sokk. A mobilkommunikációs üzletágban sokkal kisebbnek kellett lennie a profitnak, mint várták, habár az is valószínű, hogy a Samsung nagyobb (év végi) bónuszt adott az alkalmazottainak" – mondta James Song, a KDB Daewoo Securities elemzője, aki jobb negyedéves teljesítményt várt a cégtől.
2013-ban a mobiltelefon-eladásokból származott a Samsung profitjának több mint a fele, ezért érzékenyen érinti a telefonok árainak csökkenése, a dél-koreai von erősödése, és a piaci verseny kiéleződése is.
Különösen nagy lehet a harc a kínai piacon, ahol a Samsung 21 százalékos részesedéssel rendelkezik, míg a rivális amerikai Apple 8 százalékkal. Az Apple partneri szerződést kötött a China Mobile telefontársasággal készüléki terjesztéséről, amely január közepétől veszi kezdetét.
A Samsung új termékek piacra dobásával kísérletezik, hogy így tartsa meg előnyét, de legújabb Galaxy Gear többfunkciós "okoskarórája" még nem hozott túl nagy bevételt. A Samsung aktív reklámkampánnyal és leárazásokkal igyekszik megtámogatni a Galaxy Geart, amelyből 2013 szeptembere óta 800 ezer darabot adtak el.