2013. október. 17. 16:07 MTI Utolsó frissítés: 2013. október. 17. 15:57 Vállalkozás

Kevesebb eladott cigin többet nyert a Marlboro gyártója

Kevesebb cigarettát adott el, de a dohánytermékek árának növekedése miatt nőtt a nyeresége a Philip Morris amerikai dohányipari nagyvállalatnak.

A társaság 2,34 milliárd dollár adózás utáni eredményt ért el a harmadik negyedévben, ami részvényenként 1,44 dolláros profitnak felel meg, és 5 százalékos növekedés - közölte a Marlboro gyártója.

Az értékesítési árbevétel 7,93 milliárd dollár volt a júliustól szeptember végéig tartó időszakban. Mind a forgalom, mind az adózott nyereség megegyezik az elemzői várakozásokkal.

Az Egyesült Államokon kívüli piacokon jelenlévő Philip Morris International 223 milliárd szál cigarettát adott el 2013 harmadik negyedévében, ami 6 százalékos csökkenés. A világ minden régiójában visszaestek az eladások, a leginkább - csaknem 8 százalékkal - Ázsiában, elsősorban a Fülöp-szigetek miatt.

A szigetországban új adót vezettek be a dohányárukra, aminek következtében 21 százalékkal zuhant a kereslet. Európa nyugati felén 5 százalékkal, a kelet-európai, a közel-keleti és az afrikai térségben 5,5 százalékkal esett vissza a forgalom. Enyhe csökkenés volt Latin-Amerikában és Kanadában is.