Betört a pálinka az amerikai piacra
Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban.
Az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak az Egyesült Államok felé. A közeljövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat. Az amerikai disztribúciós partner első ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az előrejelzések alapján nagy az érdeklődés az eredetvédett hungarikum iránt – írja az Élemiszer Online.
Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minőségi paramétereknek kell megfelelni, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre is. A cég 2012-es árbevétele 240 millió forint volt, 15 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábbi, ami Szabó László, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetője szerint a mennyiségileg gyenge gyümölcstermésnek volt köszönhető. „Az idei év gyümölcstermése sokkal kedvezőbb volt, és jó áron lehetett minőségi alapanyagot vásárolni. A piaci trendek alapján az látszik, hogy a pálinka továbbra is nagyon népszerű termék, de az illegális piac is egyre erősebb, ami az otthoni főzés, illetve a bérfőzetés egyik negatív következménye. A legális piacon is egyre több szereplő jelenik meg, ennek ellenére növekvő árbevételre számít az Agárdi Pálinkafőzde” – tette hozzá.
„Eddig az árbevétel egy-két százaléka származott exportból. Ahhoz, hogy külföldön is kelendő legyen a pálinka, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik” – mondta Szabó.