Valamit rosszul csinál a Tesco
A Nagy-Britannián kívüli leányvállalatok húzták le a Tesco eredményét idei üzleti évének első felében, a magyar cég árbevétele is csökkent.
Csaknem negyedével, 23,5 százalékkal esett vissza a Tesco Plc, Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi láncának az augusztus 24-ét megelőző hat hónapban – ami idei üzleti évének első fele – az egy évvel korábbihoz képest. A nyereség 1,39 milliárd font lett – írja a Napi.hu. Elsősorban a szigetországon kívüli leánycégek fogják vissza a társaság forgalmát, a belföldi piacon ugyanis 1,5 százalékkal nőtt az árbevétel, ám csak a legalább egy éve nyitva tartó áruházakat figyelembe véve 0,5 százalékkal zsugorodott az árbevétel. A magyarországi leányvállalat árbevétele – a legalább egy éve nyitva tartó üzletekben – 0,8 százalékkal csökkent.
Európában enyhén szólva kihívásokkal teli üzleti környezetben kell helyt állnia a Tescónak, ami csak részben sikerült. Az itteni leányvállalatok profitja 67 százalékkal maradt el a tavalyitól. A kiskereskedelmi szektorra jellemző brutális verseny nyomot hagyott a nyereségrátán is. A cégcsoport profitrátája 5,4 százalékról 4,9 százalékra zsugorodott az elmúlt időszakban.
További részleteket itt lehet olvasni.