2013. szeptember. 04. 15:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. szeptember. 04. 14:55 Vállalkozás

Betiltották a Tesco félrevezető reklámját

A brit hatóságok betiltották a Tesco reklámját, melyben az áruházlánc az egész iparág felelősségét sugallta a korábbi lóhús botrány kirobbanásával kapcsolatban.

A Brit Önszabályozó Reklámtestület, az ASA (Advertising Standards Authority) betiltotta a Tesco bocsánatkérő reklámját, mert úgy találták, hogy azt sugallja, hogy a lóhussal kapcsolatos problémák az egész élelmiszeriparágat érintették, nem csupán őket - írja a Guardian.

Mint ismeretes, a Tesco hamburgerpogácsáiban marhahús helyett lóhúst talált egy iparági vizsgálat. A lóhusbotrány kirobbanása után a Tesco egész oldalas hirdetésekben kért bocsánatot a fogyasztóktól, amikben azonban azt állították, hogy "Ez az ügy az egész élelmiszeriparról szól". Az ASA két bejelentést kapott, egyet egy hentestől, aki szerint a reklám félrevezető volt, mert azt sugallta, hogy a minőségi standardokkal az egész élelmiszeriparban problémák vannak. Az ASA a hentes érvelését jogosnak találta, ezért most - fél évvel később - betiltotta a reklámot.

 

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?