2013. augusztus. 22. 10:33 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 22. 10:29 Vállalkozás

Az átlagnál tisztességesebben működött a Sziget, de így is aratott a NAV

Akciózott a Sziget Fesztivál árusai között a NAV. Nyugta nélküli limonádéárusítás, kétszázezer forint értékű hamis ruha, 2,2 millió forintos bírság.

A NAV illetékes ellenőrei az idei Sziget Fesztivál idején is ellenőrizték a Hajógyári-szigeten árusítókat - közölte csütörtökön a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

A revizorok és pénzügyőrök több mint 150 ellenőrzést végeztek. A jövedéki termékekre és a szellemi tulajdonjogra vonatkozó szabályok betartásán túl vizsgálták a számla- illetve nyugtaadást, az alkalmazottak bejelentését, valamint az áruk eredetét is.
 
Bár a NAV az általános tapasztalatoknál kedvezőbb adózási morállal találkozott a Szigeten, akadt néhány jogsértő vállalkozás.

Négyen bejelentés nélkül foglalkoztatták alkalmazottjukat, tízen pedig a jövedéki ellenőrzésen buktak meg. A pénzügyőrök a szellemi tulajdonjog-védelemmel kapcsolatos ellenőrzések alkalmával szerzői vagy szerzői jogokhoz kapcsolódó jogok megsértése bűncselekmény gyanúja miatt, továbbá iparjogvédelmi jogok megsértése szabálysértése miatt kétes eredetű és hamis márkajelzésű ruházati termékeket foglaltak le. A lefoglalással megakadályozták, hogy a vásárlók megtévesztésére alkalmas mintegy 200 ezer forint értékű áru kereskedelmi forgalomba kerüljön.

A NAV figyelme a fesztivál bejárata előtti árusokra is kiterjedt. Egyiküktől az adóellenőrök limonádét és ásványvizet vásároltak, s mint kiderült, az illető nemcsak nyugtát nem adott a bevételről, de adószám és engedélyek nélkül folytatta tevékenységét.

A feltárt jogsértések szankcionálásaként összesen 2,2 millió forint bírság kiszabása várható.
 
 

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.