2013. augusztus. 08. 14:35 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. augusztus. 08. 15:51 Vállalkozás

A Wizz Air is beszólt a Sólyomnak

Közleményt adott ki a Wizz Air, amiben az induló új légitársaságok veszélyeit fejtegeti, és felhívja a hatóságok figyelmét a tőkekövetelmények megvizsgálásának szükségességére, miközben az utazóközönséget az elavult üzleti modellből vagy az öreg gépek veszélyeiből fakadó csőd veszélyével riogatja. Ugyan a Sólyom nem kerül megnevezésre, más induló légitársaság nem lévén, nem nehéz beazonosítani.

A légitársaság azzal kezdi közleményét, miszerint az újonnan induló társaságok túlnyomó többsége vagy soha nem száll fel, vagy néhány éven belül csődbe megy, majd felhívják a figyelmet arra is, hogy a jelenlegi gazdasági stagnálás, a magas olajárak és a légitársaságok közti sokkal erősebb verseny miatt a szükséges tőke még magasabb, mint korábban – írja az Index.

Kitérnek arra is, hogy egy elavult légi flotta a működési biztonság és a hatékonyság kapcsán is veszélyeket rejt, ráadásul a pénzügyi források hiányát is mutathatja. Ugyanakkor egy 20-30 éves repülőgép fenntartási költsége sokkal magasabb, mint az új repülőgépeké, így ez a modell nem is lehet életképes. Az elemzés példaként sorolja a nemzeti légitársaságok többségét, ahol a magasabb költségszintet éppen az öregedő flotta generálja.

A közlemény a légi közlekedési hatóság felelősségét sem átallja megemlíteni, mert annak jogi kötelezettsége ellenőrizni, hogy egy új légitársaság rendelkezik-e a működéshez szükséges műszaki és pénzügyi háttérrel. A fent leírt kockázatok elkerülése vagy csökkentése végett a légitársaságokat felügyelő hatóság felelőssége megvizsgálni a társaság pénzügyi hátterét is – emlékezteti a hatóságot kötelezettségére a Wizz Air közleményében.

 

  

 

 

 

 

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 02. 15:00

Orosz olajból készült termékek az EU-ban: napokon belül lejárhat a szankció alóli felmentés, piacot veszthet a Mol

Tilos az unión belül orosz olajból finomított áruval kereskedni, kivéve, ha a Mol szlovák leánycége vagy, és Csehországnak adsz el. Ennek a felmentésnek viszont december ötödikén vége, hacsak meg nem hosszabbítják. Mennek már a tárgyalások, de már a felállás sem világos: Szlovákia és a Mol nagyon akarja az újabb egyévnyi mentességet, Csehország viszont hallgat.