2013. július. 25. 12:58 MTI Utolsó frissítés: 2013. július. 25. 14:07 Vállalkozás

Dinnyekampány kezdődött a Tescóban

Elkezdődött a magyar dinnye népszerűsítése a Tesco áruházakban.

Az idén 20 százalékkal nagyobb területen, mintegy negyedével több dinnye terem Magyarországon, mint 2012-ben, a gyümölcs termesztése 10-12 ezer családnak ad megélhetést – mondta Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter az angyalföldi Tesco Extra áruházban, a dinnyét népszerűsítő kampány indító rendezvényén csütörtökön. 

A Tesco tavaly 10 ezer tonna dinnyét vásárolt a magyar termelőktől, és ebből 3 ezer tonnát exportált, idén is minimum ennyit szándékozik felvásárolni – mondta Nigel Jones, a társaság vezérigazgatója. 

Az induló ár a Tecoban most 95 forint, miután a dinnye szabadáras, a tárca nem szólhat bele az ár alakulásába, a mostani ár már méltányos hasznot hoz a termelőnek is – válaszolta újságírói kérdésre a miniszter.
 

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?