2013. július. 25. 12:58 MTI Utolsó frissítés: 2013. július. 25. 14:07 Vállalkozás

Dinnyekampány kezdődött a Tescóban

Elkezdődött a magyar dinnye népszerűsítése a Tesco áruházakban.

Az idén 20 százalékkal nagyobb területen, mintegy negyedével több dinnye terem Magyarországon, mint 2012-ben, a gyümölcs termesztése 10-12 ezer családnak ad megélhetést – mondta Fazekas Sándor, vidékfejlesztési miniszter az angyalföldi Tesco Extra áruházban, a dinnyét népszerűsítő kampány indító rendezvényén csütörtökön. 

A Tesco tavaly 10 ezer tonna dinnyét vásárolt a magyar termelőktől, és ebből 3 ezer tonnát exportált, idén is minimum ennyit szándékozik felvásárolni – mondta Nigel Jones, a társaság vezérigazgatója. 

Az induló ár a Tecoban most 95 forint, miután a dinnye szabadáras, a tárca nem szólhat bele az ár alakulásába, a mostani ár már méltányos hasznot hoz a termelőnek is – válaszolta újságírói kérdésre a miniszter.