Megszaladt a Nike nyeresége
A Nike profitja 22 százalékkal nőtt üzleti évének utolsó negyedében, elsősorban észak-amerikai értékesítésének a bővülésére, ami ellensúlyozta a gyenge eladási adatokat Európában és Kínában.
A május végével végződött negyedévben 668 millió dollárra nőtt az adózott eredmény az egy évvel korábbi 549 millióról - közölte a világ legnagyobb sportcikk-gyártója.
Egy részvényre 76 cent jutott - tavaly ilyenkor 60 cent -, elemzők 74 centet vártak. Az értékesítési árbevétel 7 százalékkal 6,7 milliárd dollárra nőtt.
A március-május közötti három hónapban a cég bevétele 12 százalékkal emelkedett Észak-Amerikában, 1 százalékkal csökkent Európában, 11 százalékkal esett Japánban és stagnált Kínában az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest.