2013. május. 24. 12:56 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. május. 24. 12:54 Vállalkozás

Robbantott a Prada a luxus világában

Bár továbbra is a Louis Vuitton a legértékesebb luxusbrand, az igazi sikereket ezúttal a Prada és a Gucci mondhatja magáénak.

Idén a Prada hódította el a nagy úttörő címét, ráadásul nemcsak az ágazaton belül, hanem a 13 ágazatot felölelő összesített listán is: a 2012-ben a globális top 100-ból még kimaradó és a luxusszekcióban is újoncnak számító milánói divatcég egy év alatt 63 százalékkal, 9,45 milliárd dollárra tudta növelni értékét (ezzel az összesített lista 95. helyére lett jó, a luxusbrandek között viszont a negyedikre) – írja a Napi Gazdaság Online. Az értékesítését tavaly 33 százalékkal bővítő Prada egyre ismertebb Kínában, Oroszországban, Brazíliában és a Közel-Keleten, de a most nehezebb piacnak számító Nyugat-Európában is jó eredményeket tudott elérni, hála részben az új üzleteknek, részben az ázsiai turisták vásárlásainak − emelte ki a Millward Brown közleménye.

Nagyot erősödött a Gucci is: az LVMH legnagyobb konkurenséhez, az ugyancsak francia Kering-csoporthoz tartozó olasz brand értéke egy év alatt 48 százalékkal nőtt, nagyrészt erős észak-amerikai pozíciójának köszönhetően (Ázsiában valamelyest gyengébben alakult a forgalma, de az onnan érkező turisták vásárlásai segítettek Európában). Az online kereskedelemben is erős Gucci már mobilalkalmazás segítségével is elérhető. Ez az egyik legfontosabb stratégiai választás az ágazatban: szakértők szerint a Louis Vuittonnak péládul éppen az árthatott, hogy túlságosan is elérhetővé vált, noha vonzerejéhez az exkluzivitás is hozzátartozik.

Megőrizte ugyan vezető helyét a luxusbrandek sorában a Louis Vuitton, de ez a legtöbb, amivel az idén dicsekedhet az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA zászlóshajója. A több mint 22,7 milliárd dollárra értékelt francia brand a 29. helyre került az összesített listán, azaz nyolc helyet visszacsúszott tavalyhoz képest. Ugyanennyivel esett vissza, a 40. helyre a luxusipar ezüstérmese, a független Hermés is, miközben értéke lényegében nem változott − tavaly ez a brand tört előre a legjobban az ágazatban, akkor 61 százalékkal tudta növelni értékét.

További részleteket itt lehet olvasni.