Tartja magát a Sony
A japán Sony, a világ egyik legnagyobb szórakoztatóelektronikai csoportja 93,9 milliárd jen (948 millió dollár) adózott eredményt ért el a márciusban zárult üzleti utolsó negyedévében.
Egy évvel korábban a negyedévet még 255,21 milliárd jen veszteséggel zárta. Az eredményjavulás elsősorban a jen gyengülésére vezethető vissza - a cég növelni tudta külföldi eladásait. A jen csaknem 20 százalékkal gyengült az elmúlt hónapokban a dollárhoz képest.
A negyedéves bevétel 8,3 százalékkal 1,733 ezermilliárd jenre emelkedett. A szakértők szerényebb, 88,27 milliárd jen negyedéves profitra és kisebb, 1,611 ezer milliárd jen forgalomra számítottak.
A tokiói székhelyű cég az áprilissal kezdődött üzleti évre 50 milliárd jen (505 millió dollár) adózott eredményt vár, ami 16 százalékkal haladja meg az előző évit.