A McDonald's is megsínyli az euróválságot
A világ legnagyobb gyorsétteremlánca is megérzi az euróválságot: a McDonald's legnagyobb piacán, Európában 2,4 százalékkal csökkentek az eladások idén áprilisban. Az amerikai vállalat Ázsiában sem muzsikált túl jól, ott a madárinfluenza miatti ijedtség játszott közre a csökkenő mutatókban.
A világ legnagyobb gyorsétteremlánca is megérzi az euróválságot: a McDonald's legnagyobb piacán, Európában 2,4 százalékkal csökkentek az eladásai idén áprilisban. A vállalat közleményében kiemelte, hogy az európai piacokon az Egyesült Királyságban és Oroszországban növekedést tudott elérni, de a német, francia és más európai országok negatív adatai lehúzták a mutatókat.
Az Egyesült Államokban 0,7 százalékkal nőttek az eladások, ott egy új termék és a cég reggeli ajánlata hajtotta a növekedést. Az ázsiai, közel-keleti és afrikai régiókban 2,9 százalékkal csökkentek az eladások, itt döntően a madárinfluenza hatása játszik közre főként Kínában, de Japánban és Ausztráliában is lehetett érezni ennek utózöngéit.
A McDonald's összesített eladásai áprilisban 0,6 százalékkal csökkentek.