2013. április. 09. 11:58 MTI Utolsó frissítés: 2013. április. 09. 12:38 Vállalkozás

Médiakonferencia: katasztrófa sújtotta terület a lappiac

Tovább zsugorodott a nyomtatott lapok piaca Magyarországon. 2011-hez képest 10,4 százalékkal esett vissza a hirdetési bevétel - hangzott el egy tematikus konferencián.

Tavaly 37,3 milliárd forint volt a hazai lappiac hirdetési bevétele, ami 10,4 százalékkal maradt el az azt megelőző évitől - jelentette be a Magyar Lapkiadók Szövetségének elnöke a tapolcai Médiapiac 2013 konferencia keddi nyitónapján.

Kovács Tibor elmondta: a sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 66 milliárd forinttal együtt 2012-ben meghaladta a 103 milliárd forintot. Ebből hat csoport viszi el a bevételek 91 százalékát. A teljes összeg harmadát hozzák a napilapok.

A női lapok részesedése 19, az önkormányzati és ingyenes kiadványoké 17, a gazdasági és közéleti magazinoké 9, a gazdasági szereplők egymásnak szóló tájékoztatóit tartalmazó B2B, valamint a program- és tévémagazinok 6-6 százalék - jelezte.

A szakmai szövetség elnöke arról beszélt: a sajtópiaci bevételek a várakozásoknak és a piaci tendenciáknak megfelelően alakultak, csökkenésük nagyságrendileg megegyezett a teljes reklámtortáéval. 

A konferencián elhangzott, hogy ezzel az eredménnyel tartja piaci második helyét a 27,8 százalékos részesedésű televíziók mögött a nyomtatott lapkiadás, amely a teljes költés 21,3 százalékát mondhatta magáénak tavaly.