Médiakonferencia: katasztrófa sújtotta terület a lappiac
Tovább zsugorodott a nyomtatott lapok piaca Magyarországon. 2011-hez képest 10,4 százalékkal esett vissza a hirdetési bevétel - hangzott el egy tematikus konferencián.
Tavaly 37,3 milliárd forint volt a hazai lappiac hirdetési bevétele, ami 10,4 százalékkal maradt el az azt megelőző évitől - jelentette be a Magyar Lapkiadók Szövetségének elnöke a tapolcai Médiapiac 2013 konferencia keddi nyitónapján.
Kovács Tibor elmondta: a sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésből származó 66 milliárd forinttal együtt 2012-ben meghaladta a 103 milliárd forintot. Ebből hat csoport viszi el a bevételek 91 százalékát. A teljes összeg harmadát hozzák a napilapok.
A női lapok részesedése 19, az önkormányzati és ingyenes kiadványoké 17, a gazdasági és közéleti magazinoké 9, a gazdasági szereplők egymásnak szóló tájékoztatóit tartalmazó B2B, valamint a program- és tévémagazinok 6-6 százalék - jelezte.
A szakmai szövetség elnöke arról beszélt: a sajtópiaci bevételek a várakozásoknak és a piaci tendenciáknak megfelelően alakultak, csökkenésük nagyságrendileg megegyezett a teljes reklámtortáéval.
A konferencián elhangzott, hogy ezzel az eredménnyel tartja piaci második helyét a 27,8 százalékos részesedésű televíziók mögött a nyomtatott lapkiadás, amely a teljes költés 21,3 százalékát mondhatta magáénak tavaly.