2013. február. 06. 18:55 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 06. 18:46 Vállalkozás

Újabb márkákra pályázik a Volkswagen

A Volkswagen konszern felügyelőbizottságának elnöke Ferdinand Piëch "legalább eggyel" kívánja bővíteni a konszern márkapalettáját 2018-ig a világelsőség megszerzését célzó növekedési program keretében - idézi az Automotive News Europe szakmai hírportál a Bloomberg hírügynökség cikkét.

Ferdinand Piëch  az ADAC Motorwelt havi magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy gyerekei tíz év múlva a konszern "13 márkájának egyikét" vezetik majd. A Volkswagen jelenleg 12 márkával rendelkezik. Ebből nyolc személygépkocsi, egy könnyű hasznongépjármű, kettő nehéz tehergépjármű és egy motorkerékpár márka. A felügyelőbizottsági elnök az interjúban nem tett említést arról, hogy a konszern milyen módon kíván szert tenni egy újabb márkára.

Az egyik lehetséges változat az a fejlődő piacokra szánt olcsó autómodell lenne, melynek terveit a múlt hónapban jelentette be a Volkswagen a detroiti autószalonon. A projekt megvalósításáról az idén hoz döntést a konszern.

Szóba jöhet még az Alfa Romeo megvásárlása is, miután Ferdinand Piëch és a Volkswagen több vezetője is több alkalommal kifejezte már a konszern szándékát az olasz márka megvásárlására - a Fiat konszern vezérigazgatója Sergio Marchionne ezt azonban határozottan elutasította. Piëch az ADAC Motorweltnek adott interjúban "kultuszmárkának" nevezte az Alfa Romeót. A Volkswagen konszern az utóbbi években több márkát is felvásárolt, nevezetesen a MAN tehergépjármű gyárat, a Ducati motorkerékpár gyárat és a Porsche sportkocsi gyárat. 

A Volkswagen próbálkozott szoros kapcsolatokat kiépíteni a Suzuki Motor Corp. autógyárral annak 19,9 százalékos pakettjének megvásárlásával 2009-ben 1,7 milliárd euróért, az ügylet azonban kudarcba fulladt. A japán autógyár jelenleg bírósági úton kívánja visszaszerezni a Volkswagen tulajdonában lévő részvénypakettet.

Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern elnök-vezérigazgatója tavaly augusztusban viszont kijelentette, hogy a konszernnek éppen elég tennivalója van meglévő márkáival. A konszern szóvivője nem kommentálta a Bloomberg hírügynökség értesülését.

hvg360 Matalin Dóra 2024. december. 18. 19:30

Mazzag Izabella, az Azahriah-film rendezője: Az a hitvallásom, hogy nem kell mindent érteni, néha elég csak érezni

Elvégezte a Táncművészeti Egyetemet, de tudta, hogy az SZFE-re kell járnia. A Színművészeti átalakítása óta szimbolikus rémálmai vannak. <strong>Falkám című filmje sikere váratlanul érte, azóta állandóan a pszichés betegségről kérdezik. </strong>Szívesen válaszol, mert sok pozitív visszajelzést kap, hogy mennyi embernek segít ezzel. HVG-portré.