Alig akar valaki trafikot üzemeltetni - bedől az egész projekt?
Kénytelen meghosszabbítani a trafikkoncessziót a nemzeti dohánymonopólium, mert ijesztő érdektelenség mutatkozott a dohányboltok üzemeltetése iránt.
Több mint egy héttel tovább marad nyitva a leendő új dohányboltosok koncessziós pályázata, egyrészt mert változik a termékkör, másrészt mert év elején nagyon kevesen jelentkeztek. Kilenc nappal, február 22-ére módosította a koncessziós pályázatok beadási határidejét a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. - írja a Napi Gazdaság Online Ez csak a koncesszió megszerzésére vonatkozik, az elbírálás és a "Nemzeti Dohányboltok" indulási határidejét nem érinti, a kormányzat továbbra is nyári rendszerindulásban gondolkodik.
A határidő kitolását két dologgal magyarázzák a piaci szakértők. Egyrészt tegnapelőtt beadták a trafiktörvényhez a boltok árukínálatának bővítésére vonatkozó módosítót, ami helyzetet teremt a potenciális érdeklődők számára, másrészt év elején megdöbbentően kevés jelentkező volt a koncesszióra, ami alapjaiban kérdőjelezheti meg a rendszert. A lap értesülései szerint még mindig nem vehető biztosra 100 százalékig, hogy az új trafikrendszer valóban el is indul. Bár most, hogy - amennyiben megszavazzák - a boltokba bekerülhet a cigaretta mellé az égetett szeszesital, a hírlap, a kávé és üdítő, komoly lökést adhat a rendszernek.
Napirenden van a cigaretta haszonkulcsának módosítása is, ez vélhetően törvényi szabályozás nélkül is megoldódik, hiszen a gyártók növelnék az árrést cserébe azért, hogy koncentrálódik a cigaretta kereskedelme. Persze az árrés még így sem érné el a "követelt" 10 százalékot, viszont az árrés növelése az egyetlen lehetséges kereskedői ösztönzője a gyártónak.