2013. február. 01. 10:37 MTI Utolsó frissítés: 2013. február. 01. 10:25 Vállalkozás

Nyereségbe fordult a Panasonic

Az előző hónapok tetemes veszteségei után ismét nyereséget könyvelhetett el a Panasonic az október-decemberi időszakban a jen gyengülésének, és az agresszív költségcsökkentésnek köszönhetően.

A világ vezető elektronikai vállalatai között számon tartott cégcsoport adózott eredménye 61 milliárd jen (667 millió dollár volt) az egy ével korábbi 198 milliárd jenes veszteséget követően. Az értékesítési árbevétel 8 százalékkal 1,8 ezer milliárd jenre esett.

A megelőző három hónapban - augusztus-szeptemberben - még 700 milliárd jen volt a veszteség, egyike a legnagyobbaknak a japán vállalatok történetében.

A hajdanában legendásan erős és nyereséges társaság még messze nincs túl azon a válságon, amit a szórakoztató elektronikai cikkek iránti kereslet csökkenése okozott: a márciussal végződő egész pénzügyi évben még tetemes, 765 milliárd jen (7,5 milliárd euró) veszteségre számít, ami a második legnagyobb veszteség a cég fennállása óta.

A cégnél tavaly novemberben közölték, hogy az átalakítás jegyében újabb 10 ezer állást szüntetnek meg. Szeptember végén a Panasonicnak 322 ezer alkalmazottja volt, miután az előző pénzügyi évben már 36 ezer embert elbocsátott.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.