Több mint félmilliót dobtak össze közösségi innovációra
Több, mint félmillió forintot gyűjtött össze egy, családi napközik létrehozását célzó projekt közösségi finanszírozással.
Ki ne ismerné a düh biztonságos levezetésére alkalmas híres Orditronic-ot, azaz stresszcsövet, a kutyáknak és nem csak kutyásoknak tervezett a WonderLab kiegészítőket, vagy akár a MÜSZI-t, azaz a Művelődési Szint tervét a Blaha Lujza téri Corvin Áruház harmadik emeletén? A másfél éve működő első hazai nyílt közösségi innovációs műhely, a Creative Selector múlt évtől kezdve több tucat ilyen és ehhez hasonló ötlet elindítását segíti.
A napokban rekordot döntött a Creative Selector.hu crowdfundig oldal, honlapján ugyanis 590 ezer forint gyűlt össze a „Minden napra egy csana” elnevezésű kezdeményezés számára, amely a családi napközik kialakítását segíti. A „Csana”, vagyis a családi napközi, egy hivatalos, ellenőrzött hely, ahol a dolgozó szülők gyermekei professzionális ellátást kapnak, amíg anyu-apu nincs velük – mindezt bölcsőde, ovi, iskolai napközi helyett.
A Creative Selector.hu oldalán már sok projektnek sikerült 300 ezer körüli összeget összegyűjtenie, de ez az első eset, hogy a félmilliót is meghaladta az egyéni támogatók által összedobott támogatás összege.
“A sikereinkből egyértelműen látszik, hogy van igény és az emberek vevők, a helyi, fenntartható és közösségi összefogással megvalósuló kezdeményezésekre.” - véli Szarvas Olivér Creative Selector alapító.