2012. december. 11. 11:29 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. december. 11. 11:34 Vállalkozás

A női cipő az internetes kereskedelem sztárja

Új trend van kibontakozóban az e-kereskedelmi piacon: amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a web-shopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő és fürdőkád kel el az interneten.

Alig öt évvel ezelőtt még havi átlagban ötszáz új CD, ezernél is több új könyv, és csaknem négyezer új játék kelt el online platformokon keresztül – számol be a hozzá tartozó webshopok tapasztalatairól az allegroup.hu Kft. Az e-kereskedelem felfutásának időszakában (a teljes szektor éves szinten mintegy 45 milliárd forintos forgalmat generált akkor) elsősorban ezek a termékek voltak a legkeresettebbek.

A fogyasztók ma már az új televíziót, laptopot, vagy éppen női cipőt is online igyekeznek beszerezni. 2007-ben laptopból alig 250 darab, televízióból nagyjából 60 fogyott havonta átlagosan. Ezzel szemben a laptop értékesítés idén elérheti a 3000-et, televíziókból várhatóan ezernél is több fogy majd az allegroup.hu platformjain. Az egyik legdinamikusabb növekedés azonban az új női cipők esetében tapasztalható: öt évvel ezelőtt havonta alig néhány darab fogyott, idén ez a szám meghaladhatja a havi átlag 6000 eladott darabot is.

Új termékek értékesítése* (havi átlag, darab)
 CD KönyvJátékLaptopMobilNői cipőTVÜlő garnitúra
200750011563709253489 262n.a.
20087902067463043691368110n.a.
200985634606324708176743119521
20101013419814 2501457239583552857
20111045539418 12023682076271896376
2012 (várható)1138685924 5763228238763841241124

*az allegroup.hu platformjain

Forrás: allegroup.hu

Ennek oka elsősorban a felhasználók bizalmának erősödésében, illetve ezzel párhuzamosan a termékpaletta szélesedésében, a vásárlói szokások változásában keresendő. (Az előrejelzések szerint 2012-ben várhatóan már 170-180 milliárd forint forgalom várható a teljes magyar e-kereskedelmi szektorban.) Egy korábbi evolúciós folyamat megismétlődhet most az online térben is: a fogyasztók évekkel ezelőtt elsősorban a hagyományos, utcai kiskereskedelmi egységekbe jártak vásárolni, a plázák megjelenésével azonban a kereskedelem nagy része átkerült a bevásárlóközpontokba.

„Hasonló tendencia indult meg az online piacon is: a legfeljebb néhány féle termékeket árusító web-shopokból a forgalom egy része áttevődött az ’online plázába’, így nem véletlen, hogy a Grando.hu piacra lépésével egyes termékek, mint például a laptopok, egyes ruházati termékek értékesítése a többszörösére nőtt az allegroup.hu platformjainak forgalmán belül” – mondta Orova Balázs, a Grando.hu-t is üzemeltető Allegroup.hu Kft. B2C üzletág-igazgatója. „Ezzel együtt egy újabb tendencia van kialakulóban az online pláza megjelenésével: a hagyományos termékek mellett olyan árukat is értékesíteni lehet, amelyekre eddig alig volt kereslet az interneten.”

Az új tendenciát támasztja alá például, hogy a Grando.hu piacra lépéséig havi szinten átlagosan száz fotel kelt el az allegroup.hu platformjain, addig az online pláza megjelenését követően a havi értékesítés elérte a 400 darabot. Meglepő, de úgy tűnik a fürdőkád vásárlása is már online történik: a 2012. márciusi megjelenést kövezően havonta mintegy 40 darab új fürdőkád cserél gazdát.

„Összességében kiskereskedelmi oldalról nézve megismétlődhet egy trend: azok a kis cégek, amelyek képesek voltak működéseiket áttenni a bevásárlóközpontokba, nagyobb eséllyel maradtak ’életben’. Ugyanez igaz a web-shopokra is. A lerövidült keresési idő miatt a mai vásárlók inkább keresnek az interneten olyan helyen, ahol minden terméket megtalálnak egy helyen. Ezt pedig mostanában kezdik felismerni a web-shopok, és teszik meg az első tapogatózó lépéseket az ’online pláza’ irányába” – tette hozzá Orova Balázs.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.