Tarol a K&H a kgfb-piacon
Tavalyhoz képest kevesebb, közel 600 ezer kötés várható az idei kampányban, a végső hajrában, az utolsó napokban 40 százalékkal kevesebben váltanak, mint 2011 hasonló időszakában. A biztosítók közül a kezdetek óta a K&H, a Wáberer és a Genertel van az élvonalban.
A PBA-nál a legkedveltebb kiegészítők sorrendben a kátyú-, a vadkár-, a szélvédő-, az asszisztencia Plusz-, illetve a help balesetbiztosítás. Az önállóan, más kötelező mellé nem köthető kiegészítők közül a legkeresettebbek a KÖBE defekt biztosítása, az Uniqa balesetbiztosítása és a Genertel minicasco terméke.
A nőknél és a férfiaknál egyaránt a K&H a legnépszerűbb, a 40 év alattiaknál és felettieknél, valamint vidéken, egyedül a fővárosban előzi meg a Wáberer. A kiegészítőként köthető casco- és lakás biztosítások átlagdíjai több mint 40, illetve 10 százalékos csökkenést értek el 2009-hez képest – derül a PBA Biztosítási Alkusz elemzéséből.
A kampány utolsó hete kevésbé intenzív, mint a korábbi években; mintegy 100 ezer autós hagyta az utolsó pillanatokra a döntést. A PBA adatai alapján a november 26-30 közötti időszakban ez 40 százalékkal kevesebb kötést jelent, mint 2011 hasonló időszakában.
Ugyanez igaz a teljes kampányidőszakra; az alkusz cég 40 százalékal kevesebb kötésre számít az év végén tavalyhoz képest, azaz a várakozásaik alapján nagyságrendileg 600.000 kötnek idén új szerződést (ebben benne vannak az új biztosítónál szerződők, valamint a régi, saját biztosítójuknál visszakötők is)
„Tavaly a kampány utolsó 5 napján kötötték a szerződések 30 százalékát. A múlt év november 27-én volt egy hirtelen, 85 százalékos emelkedés az előző naphoz képest, majd 28-a is 60 százalékal magasabb kötésszámot hozott az előző naphoz képest és ezzel ez a nap lett az akkori kampány legaktívabb napja. A legpasszívabb november elseje volt, az ünnep miatt. Nagyjából ez a tendencia várható idén is.” - összegezte dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
A PBA.hu portálon az eddigi kötések alapján továbbra is a kampány kezdete óta népszerű három biztosító van az élvonalban; a K&H, a Wáberer és a Genertel. Földrajzi megoszlás szerint az idei kampány eddigi online kötései alapján Budapesten a Wáberer megelőzi a K&H-t , míg a harmadik a Genertel. Vidéken azonban a megszokott módon alakulnak a dobogós helyezettek; első a K&H, azt követi a Genertel, majd a Wáberer.
Kor szerint bontásban a 40 év alatti, illetve ennél idősebb autósoknál csupán harmadik legkedveltebb biztosítónál van eltérés; míg „fiataloknál” a K&H és Wáberer után az Uniqua következik, addig a 40 év felettieknél az Aegon. A férfiaknál és a nőknél egyaránt a legtöbben a K&H mellett döntöttek; a kötések közel egy negyedét itt kötötte mindkét nem.