2012. október. 26. 20:13 MTI Utolsó frissítés: 2012. október. 26. 20:15 Vállalkozás

Új dolgot talált ki vásárlóinak az Ikea

A kreatív munkafolyamatba is bevonná a vásárlókat az Ikea svéd bútorgyártó óriáscég tervezői csapatának vezetője, hogy a termékek új gazdáik egyedi stílusával fűszerezve kerüljenek ki az áruházakból.

"Az, hogy bevonjuk a fogyasztókat a munkafolyamatba, nem számít új keletű dolognak, hiszen a bútorokat is ők maguk szerelik össze, hogy ezáltal alacsonyan tudjuk tartani az árainkat" - mondta a cég dizájnmenedzsere, Marcus Engman, akinek meggyőződése, hogy a vásárlókat a kreatív munkafolyamatba is érdemes bevonni. Hozzátette, mindez lehetőséget adna a fogyasztóknak, hogy az áruházak termékeiből, amelyek valószínűleg mindig is tömegcikkek maradnak, saját, egyedi dolgokat hozzanak létre. Engman szerint a kanapék ízlés szerinti kiegészítésével, vagy az egyedi anyagminták megálmodásával nem csupán a vásárlók nyernek, hanem mindez a cég számára is fontos lépcsőfokot jelent a fejlődésben. 

A vállalat, amely Svédország Almhult nevű déli falujából kiindulva vált igazi globális óriássá az elmúlt 69 évben, jelenleg új piacok meghódítására készül, és egyebek mellett India is a célterületei között szerepel. Engman szerint a cég várhatóan a dél-ázsiai országban is megőrzi skandináv stílusát, amelyet a letisztult, funkcionális dizájn jellemez.  

Az óriáscég, amely nevét az immár 86 esztendős alapítója, Ingvar Kamprad monogramja, és a férfi szülőfarmjának, illetve falujának kezdőbetűi után kapta, ma már 338 áruházzal rendelkezik Európa, Észak-Amerika és Ázsia negyven országában.