Magához tért a Carrefour
Úgy fest, sikeres volt a Carrefour reorganizációja, a kiskereskedelmi hálózat sorozatos profitfigyelmeztetések után az idei harmadik negyedévben a vártnál jobb teljesítménnyel lepte meg a piacot.
Az elemzői várakozásoknál jobb teljesítménnyel zárta a harmadik negyedévet a francia Carrefour SA, a világ második legnagyobb áruházlánca. Elemzők szerint ez azt bizonyítja, hogy kezdenek beérni az új cégvezetés átalakítási programjának gyümölcsei. (A vállalat az elmúlt két évben öt profit warningot adott ki.) A tőzsde 4-5 százalékos részvényár-emelkedéssel jutalmazta a pozitív fejleményeket − írja a Napi Gazdaság Online a Bloombergalapján.
Az árbevétel 2,1 százalékkal, 22,6 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbihoz képest. A májusi vezérigazgató-váltást követően növelték az áruház-igazgatók önállóságát és szigorúan alacsonyan tartják az élelmiszerek árát, hogy ezzel becsábítsák a Carrefour hipermarketekbe a háziasszonyokat. Emellett elbocsátották az alkalmazottak egy részét és kivonultak néhány olyan országból, ahol gyengén muzsikáltak a francia cég áruházai.
A felszámolt leányvállalatok eladott vagyonából befolyó pénz egy részét a Carrefour adósságainak csökkentésére használták fel. A vállalat azt is bejelentette, hogy éves EBIT eredménye várhatóan kényelmesen belül marad az elemzők 2,07−2,10 milliárd eurós éves előrejelzési sávjában.