2012. szeptember. 24. 15:39 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. szeptember. 24. 16:01 Vállalkozás

Offenzívában a Wizz Air, 100 milliós kormánytámogatást kér a debreceni reptér

A Wizz Air bemutatta az eddigi legtöbb úticélt tartalmazó magyarországi nyári menetrendjét, és bejelentette a Budapest-Genf járat elindítását

A legfiatalabb flota
A Wizz Air, Kelet-Közép Európa legnagyobb diszkont légitársasága 39 A320 Airbus-ból álló flottát üzemeltet 16 állomásról, 256 útvonalon, 82 desztinációval, 29 országba. A Wizz Airnél 1500 repülési szakember biztosítja a szolgáltatást. Jövőre 44 géppel repüének, vásárolnak 6 újat, egyet pedig visszaadnak. A társaság gépeinek átlagéletkora a lagelacsonyabb Európában, 3,2 év.

Az eddigi legtöbb úticélt tartalmazza a Wizz Air ma bemutatott jövő nyári menetrendje, emellett a légitársaság új desztinációként a genfi járatot is bejelentette december 14-i indulással – a várakozások szerint ezen a viszonylaton az első évben 45 ezer utas repül. A részletes nyári menetrendet a légitársaság honlapján tette közzé. A légitársaság emellett azt is belejelentette, hogy növeli járatainak gyakoriságát Kijevbe, Tel-Avivba, Londonba és a tengerparti – elsősorban görög, spanyol és bolgár – nyaralóhelyekre.

Az idei nyári menetrendhez képest Korfuba a heti egy helyett 2, a ciprusi Larnacába kettő helyett 3 járat repül. Ugyancsak nő a kijevi járatok száma (3-ról 4-re), Tel-Avivba pedig a hét minden napján repül a társaság az eddigi heti három járat helyett. Debrecenből London Lutonra jövőre heti 5 járat közlekeidk. A 33 desztinációt 141 járattal repüli a társaság, amelynek forgalma 2011 óta 38 százalékkal bővült – ebben jelentős a szerepe a Malév leállása miatti idei nagy ugrásnak, ami azért minden évben nem lesz.

A társaság 2012-re 12 millió utas szállítását tervezi,ez jó eséllyel teljesül, hiszen most 11,8 milliónál tartanak. A magyar piac ebből csaknem 2 millió utast tesz ki, Váradi József vezérigazgató szerint 2013-ra 2 millió magyarországi utas szállítását tervezik elérni. A magyarországi forgalomba június 18. óta óta beszámít a Debrecen-London Luton járat is. 

"Az eddigi forgalom alapján egyre reálisabb eredményeket hozhat tehát az a törekvésünk, hogy a gyógyászati- és az egészségturizmus, egyetemünk hallgatóinak, valamint a Debrecenből és térségéből Londonban dolgozóknak és családtagjaiknak utazási igényei, az ipari szektor kívánalmai és a város nagyrendezvényei révén Debrecen egyre intenzívebben kapcsolódjon be a Wizz Air által biztosított légi összeköttetés révén Európa vérkeringésébe” – mondta Kósa Lajos, Debrecen polgármestere. Debrecenből jelenleg London mellett Eindhovenbe és Milánó Malpensa repterére lehet eljutni a Wizz Airrel közvetlenül. Az idei forgalom várhatóan 25-30 ezer utas lesz, jövőre 120-130 ezret várnak, a reptér befogadóképessége 300 ezer körül van, de 150 ezer utassal már nullszaldós lehet a működés. Kósa azt is bejelentette, hogy a nemzetközi forgalom ilyen mértékű növekedése a reptér további fejlesztését igényli, amihez 100 millió forintos nagyságrendű kormányzati segítséget kérnek. Elsősorban az utasok és a gépek kiszolgálását kell javítani, fel kell készülni a téli időszakban a fagymentesítésre, valamint javítani kell a biztonsági szolgáltatásokat is.

A polgármester a milánói kapcsolat révén – mivel Malpensa az egyik nagy európai elosztó reptér – átszállásos kapcsolatokat is remél, a Wizz Air üzletpolitikájában azonban ilyen egyelőre nincs. A város vezetése és a repülőtér üzemeltetője folyamatosan tárgyal a Wizz Air-rel a Debrecenből indítható járatok bővítéséről. Sőt, nemcsak a Wizz Airrel folytatnak megbeszéléseket, hanem német, vagy kínai partnerekkel is.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.