Nagy hatalmat szerzett főszponzorként a McDonald's az olimpiai közétkeztetésben, meghatározhatja ugyanis, hogy mit szerepeltethetnek a vendéglők étlapjukon a játékok ideje alatt – sült krumplit például nem, azt csak a gyorsétterem lánc árulhat.
A McDonald’s a 2012-es Londoni Olimpia egyik fő szponzoraként sok mindenbe beleszólhat – például abba is, hogy az esemény helyszínein árusító többi étterem mit tehet rá az étlapjára.
A gyorsétteremlánc ugyanis a támogatói szerződésre hivatkozva rávette az olimpia szervezőit, hogy tiltsák meg a többi étteremnek a sült krumpli árusítását – kivéve, ha azt hallal kínálják. Így tehát ha valaki egy jó kis rántott hús-sült krumpli együttesre végyik, akkor két lehetősége van – írja a retail.hu. Vagy megveszi a húst, majd vásárol hozzá egy adag krumplit a McDonald’s-ban, vagy a hús mellé vesz fish&chips-et, de a halat otthagyja. A rendelkezés több, mint 800 éttermet érint.
Az étkezdék vezetői semmit sem tehetnek az ultimátumszerű szabály ellen, és előre is elnézést kérnek az olimpia látogatóitól.