2012. június. 18. 11:53 hvg.hu Utolsó frissítés: 2012. június. 18. 11:32 Vállalkozás

Jön az afrikai fapados légitársaság

Az EasyJet alapítója, Sir Stelios Haji-Ioannou FastJet néven afrikai fapados légitársaság indítását tervezi a hónap végén.

A tervek szerint több áttételes cégtulajdonlás révén lesz Stelios-é az afrikai fapados társaság alapját képező Fly540 társaság. A hónap végén ugyanis a Lonrho Aviation eladja Fly540 részlegét a Rubicon befektetési társaságnak 85,7 millió dollárért – írja a turizmusonline.hu. A tranzakció keretében a Stelios-féle easyGroup Holdings 5 százalékos tulajdonosa lesz a Rubiconnak. A tervek szerint a FastJet „újrafelfedezi a fapados modellt Afrika számára” és demokratizálni fogja a repülést 20 dollártól induló jegyáraival.

A British Airways fapados leánya, a Go korábbi vezérigazgatója, Ed Winter, aki egyébként az EasyJet operatív vezérigazgatója, lesz a Rubicon vezére. Winter szerint Afrika repülési forradalom előtt áll: „miközben az USA-ban és az Egyesült Királyságban egy átlagember 1,5-2 légi utazást tesz évente, addig Afrikában ez az arány 0,03.”

A fapados modellt azonban máshogy vezetik be, mint az Európában volt. A fő különbség az internetelérésben van: míg Európában majdnem az összes fapafos repülőjegyet online adják el, addig a FastJet afrikai piacain ez az arány csupán 20 százalék. Így Afrikában utazási irodákon és GDS-eken keresztül történik majd az értékesítés. Az utasok telefonkártyájuk terhére is tudnak majd jegyet vásárolni a Fly540 járataira.

A meglevő nehézségek ellenére a befektetők bíznak az afrikai gazdaság gyorsulásában, a középosztály erősödésében. Az átlagos jegyárak 70 dollár körül alakulnak majd a tervek szerint. A Fly540 jelenleg Kenyában, Tanzániában, Angolában és Ghánában üzemeltet járatokat.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.