Komoly a veszély, hogy a jövőben már nem pusztán a bankok zárnak majd be hiteltartozás okán szállodákat, hanem töltöttség alapján akár jól menő házakra is lakat kerülhet - írja a Napi Gazdaság, amely szerint az egész éves kuponos akciókon rendkívül sokat veszíthetnek a hotelesek.
A magyar szálloda- és vendéglátóipar ma az áron kívül más marketingeszközt egyszerűen nem ismer − mondta a Napi Gazdaságnak Nyáry Gusztáv, a Vendégszerző Idegenforgalmi Marketingtanácsadó Kft. ügyvezető-tulajdonosa. A szakember szerint ezt már központi szintre is emelték, hiszen a Torkos csütörtökök sikerét is a félárú étkezés lehetősége adja. Ezek után pedig érthető, hogy a közösségi vásárlás, a kuponozás terén is élen jár az iparág.
Magyarországon mintegy ötven, a Groupon elvén működő kedvezményfelhajtó szerveződés van, ami az iparággal foglalkozó szakértők szerint nem rendkívüli szám − csak Kínában közel ötszáz ilyen működik, de például Csehországban is kétszáz hasonló közösségi vásárlói rendszer működik. Miután a termékekkel kapcsolatos kereslet egy bizonyos szinten stagnált, a forgalom felpörgetése érdekében egyre több oldalon jelennek meg az utazási, illetve szállásajánlatok.
A marketingszakember szerint a kuponozással a szakma "elrontotta" az ügyfelet, aki most már követeli a kedvező árakat. Furcsa helyzet állt elő, mert egy-egy úticélon belül a józanabbul gondolkodó szállásadók sem maradhatnak ki az ajánlatokból, hiszen akkor nem kapnak vendéget − mondja Hegedűs Attila, a BDO tanácsadó cég ügyvezető igazgató partnere.
Rácz István, a Szallas.hu marketingvezetője szerint a történet nem új: a holtszezonban és a last minute esetekben eddig is voltak rendkívüli ajánlatok, a felelősen gondolkodó cégek most is ilyen akciókat visznek a kuponos felületekre. Azok a szállásadók ugyanakkor, akik egész éves akciókat hirdetnek, rendkívül sokat veszíthetnek a bolton − véli Rácz.
Ezek döntő részben a fedezeti pont alatt értékesítenek, épp ezért igen komoly a veszély, hogy a jövőben már nem pusztán a bankok zárnak majd be hiteltartozás okán szállodákat, hanem töltöttség alapján akár jól menő házakra is lakat kerülhet − teszi hozzá a BDO partnere.
Azt viszont más szakmabeliek megjegyzik, hogy sokszor a kuponozás az egyetlen megoldás arra, hogy az elhibázott szállodafejlesztések, a korábbi Széchenyi terv révén a "semmibe" épült házak legalább vendégeket tudjanak behúzni.