Nyereséges is tud lenni a lapkiadás
Kis mértékben növekvő bevétel és megugró nyereség jellemezte a Lapcom Lapkiadó és Nyomdaipari Kft. 2011. szeptember 30-án zárult üzleti évét. A társaság napilapkiadásból és internetes termékekből származó bevétele bővült, nyomási bevétele ugyanakkor csökkent.
A 2011. szeptember végén zárult üzleti évben 7,283 milliárd forint bevételt ért el a Lapcom Kft., ez 2 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest. A társaság nyeresége ugyanakkor jócskán megugrott, míg a 2010-es üzleti évben 528,96 millió forint volt, addig az elmúlt üzleti évben elérte az 1,22 milliárd forintot.
A győri székhelyű – többek között a Kisalföldet, a Délmagyarországot és a Magyar Bazárt kiadó – cég növeli tudta napilapkiadásból származó bevételét is 2011-ben. Míg a 2010. szeptember végén zárult üzleti évben 4,58 milliárd forint forgalma volt a cégnek ebből a tevékenységből, addig a legutóbbi üzleti évben 4,81 milliárdos.
Az online bevételek esetében is növekedésről számolt be a cég, 2010. október elseje és 2011. szeptember 30-a között 263,45 millió forintra tettek szert az internetes termékek révén, egy évvel korábban 233,37 millió forint volt ez az érték. A Lapcomhoz tartozik többek között a Hasznaltauto.hu és az Ingatlanbazar.hu.
A vállalat nyomási bevételei ugyanakkor mintegy százmillió forinttal csökkentek, és a 2011. szeptember végén zárult üzleti évben 1,696 milliárd forintot tettek ki.