Az utóbbi idők kormányzati intézkedései mellett nem tudnak elmenni a sörgyártók sem, kénytelenek árat emelni – közölte a Heineken. A cég a termékpalettája bővítésével és a környezetvédelem előtérbe helyezésével próbálja meg ellensúlyozni a drágább italokat.
Az ízesített sörökre kivetett chipsadó és az áfaemelés, illetve az alkalmazottak után fizetendő költségek emelkedése nagy terhet ró a sörgyártókra. Ezt pedig másképp nem tudják kompenzálni, mint áremeléssel, írta közleményében a Heineken Hungária.
„Nagyon sajnáljuk, hogy az elkövetkezendő hónapokban korrigálni kell az árainkat és a jelentősen megemelkedett előállítási költségek egy részét vásárlóinkra kell terhelnünk. Mindezt azért tesszük, hogy a piacon továbbra is ugyanazt a minőséget tudjuk biztosítani fogyasztóinknak” – nyilatkozta Oladele Ajayi a Heineken Hungária vezérigazgatója. Hogy pontosan mennyivel, az nem derült ki.
A cég 2009 óta több ízesített sört is bevezetett a piacra: a Soproni már 4-féle ízesítéssel kapható (citrom, narancs, körte és grapefruit) és a Gösser NaturZitrone is megjelent, alkoholos és alkoholmentes változatban egyaránt. 2011-ben a Strongbow cidert is elkezdték forgalmazni és bár ennek a promóciója és terjesztése még folyamatban van, az első eredmények láttán optimisták a Heinekennél.
A Heineken az új termékek bevezetése mellett a környezetvédelemre is nagy hangsúlyt kíván fektetni a jövőben – derül ki a közleményből. Jelentős és hosszú távú befektetéseket fognak végrehajtani a környezeti hatások csökkentése és a közösség támogatása érdekében. A cél, hogy 2020-ra a Heineken legyen a legkörnyezetbarátabb sörgyár.