Az Agárdi Pálinka Főzde gazdálkodásának tizedik évében 320 milliós bevételig jutott, és évi 100 ezer palack pálinkát készít. Idén a bevétel stagnálására számítanak, de új termékekkel erősítenék piaci helyzetüket.
Az Agárdi Pálinkafőzde árbevétele a cég közlése szerint 2010-ig minden évben nőtt, tavaly pedig a gazdasági nehézségek ellenére 2011-ben tudták tartani az előző évi 322 millió forintos forgalmukat; idén a tavalyihoz hasonlóra számítanak. Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint 2010-ben 366,72 milliós árbevételt értekel az egy évvel korábbi 3339,24 millió után. A társaság adózott eredménye ebben a sorrendben 3,69, illetve 10,86 millió forint volt.
„Első bevételeink elsősorban a barátok, ismerősök meggyőződéséből fakadó vásárlásaiból származtak. Ma már országos lefedettséggel forgalmazzuk pálinkáinkat.” – mondta Vértes Tibor az Agárdi Pálinkafőzde egyik tulajdonosa és a 2009-es év főzőmestere. Az indulás évében 5 000 palackot készítettek és ez a szám évről-évre nőtt: 2008 óta már több mint 100 000 kézi palackozású, sorszámozott palack pálinka kerül ki az üstökből évente.
A 2001-ben 48 millió forint jegyzett tőkével 3 – két magyar és egy osztrák állampolgár – magánszemély által alapított, manufaktúraként működő Agárdi Pálinkafőzde kezdeti 100 milliós, zöldmezős beruházását az évek során újabb kapacitásbővítő és egyéb fejlesztések követték, például megépítették a vendéglőnek is helyet adó Látogatócentrumot. A társaság jegyezett tőkéje 2009. május végén 274,67 millió forintra emelkedett és új tulajdonosok is megjelentek.
Az Agárdi közel negyven termékből álló kínálatának legnépszerűbb tagjai az indulástól kezdve a kajszi, a cigánymeggy – amelynek neve mára összeforrt az Agárdival – és a körte. A főzde az évforduló apropóján idén 10 új italkülönlegességgel bővíti palettáját, és a cég vezetése arra számít, hogy ezzel tovább erősödik piaci pozíciójuk is.
A főzde a következő 10 évben is a manufaktúrában gyártott, minőségi pálinkagyártás meghatározó szereplője kíván lenni, és törekszik arra, hogy a pálinka a nemzetközi piacon is egyre nagyobb népszerűségre tegyen szert. Az Agárdi pálinka értékesítése 60-40 százalékban oszlik meg a hazai gasztronómia és a kiskereskedelem is. Külföldön is elindult az Agárdi értékesítése: Magyarország mellett már kapható Belgiumban, Németországban, Spanyolországban, Svájcban és Szlovákiában, prémium minőségű, magyar delikát termékeket forgalmazó üzletekben.
Magyarországon 10 éve hozzávetőleg még csak 20 kereskedelmi főzde volt, majd a pálinkarendelet hatására és az állam ösztönzésének köszönhetően (vissza nem térítendő támogatást nyújtott egyes technológiai fejlesztésekre) egyre több és igényes versenytárs jelent meg a piacon. Mára a kereskedelmi főzdék száma 100 körülire nőtt.