Vállalkozás MTI 2012. március. 05. 12:34

Több mint 100 tonna magyar fűszerpaprikát vesz a Nestlé

Az idén több mint 100 tonna magyar fűszerpaprikát vásárol a Nestlé európai hálózata mintegy 400 ezer euró - azaz mintegy 110-120 millió forint - értékben - közölte a Nestlé Hungária Kft hétfőn.

A konyhai termékeket gyártó üzletág számára a 100 százalékban magyar tulajdonú Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. szállítja a terméket.

A magyar paprika felhasználásával készült Maggi termékek nyolc európai országba jutnak el, a hazai boltokba idén várhatóan közel 800 tonna, paprikával fűszerezett termék - ételízesítő, leveskocka és egyéb konyhai termék - kerül.

A vállalat konyhai termékeket gyártó üzletága - a Maggi - közel 100 féle árucikkel van jelen Magyarországon, a leveskockák piacán 54,5 százalék részesedést tudhat magáénak.

A Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó Kft. 2006 óta szállít jó minőségű fűszerpaprikát a Nestlé számára. A 100 százalékban magyar tulajdonú, 40 főt foglalkozó kisvállalkozás a paprikát közvetlenül a hazai termelőktől vásárolja, a feldolgozást, őrlést és a csomagolást pedig szegedi üzemében végzi. Tavaly több mint 1.000 tonna árut értékesített, ennek jelentős hányadát adta a Nestlé-együttműködés.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.