Tovább borul a légitársaság-dominó, ezúttal az indiai Kingfisher Airlines szorult be, az adóhivatal ugyanis befagyasztotta néhány számláját. A légitársaság ugyan tárgyalásokat folytat az adóhatóságokkal, hogy fizetési haladékot kapjon, de könnyen járattörlésekre is kényszerülhet.
A Kingfisher Airlines az elmúlt tíz negyedévben folyamatosan veszteséges volt az emelkedő üzemanyagárak és a csökkenő jegyárak miatt; a tavalyi negyedik negyedben 4,44 milliárd rúpia (90 millió dollár) volt a veszteség adta hírül a Napi Gazdaság. A légitársaság hitelállománya eléri az 1,3 milliárd dollárt, piaci hírek szerint már a márkanevét és irodai berendezéseit is elzálogosította.
A vállalat 64 repülőgépéből 16 repül jelenleg, ráadásul az elmúlt egy héten 50 pilóta hagyta el a céget.
A járattörlések hírére a társaság részvényeinek tőzsdei árfolyama 20 százalékot zuhant − igaz, az év eleje óta viszont 27 százalékot emelkedett a kurzus. A hír jót tett viszont az indiai konkurenseknek, papírjaik drágultak, a Jet Airways és a SpiceJet diszkont-légitársaság árfolyama 7, illetve 15 százalékkal emelkedett. Az európai légitársaságokra viszont nem hatott túl jól a hír: a Deutsche Lufthansa 2 százalékot, az Air France-KLM pedig 3 százalékot esett.
A piac idegessége nem ok nélküli, hiszen a legújabb légitársaságcsőd erősödő trendbe illeszkedik, a Malév mellett a Spain Air és az Air Australia is a közelmúltban vált váratlanul fizetésképtelenné. Mindez azt mutatja, hogy a magas üzemanyagárak miatt mostanra fogyott el a levegő a légitársaságok körül, és a gyengébbek kénytelenek lehúzni a rolót.