Vállalkozás MTI 2012. február. 08. 08:49

Csökkent tavaly a Telenor bevétele

A Telenor Magyarország 160,301 milliárd forint bevételt és 54,895 milliárd forint kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti (EBITDA) eredményt ért el tavaly, szemben a 2010-es 165,166 milliárdos bevétellel és 60,294 milliárd forintos eredménnyel.

A társaság közleménye idézi Christopher Laskát, a cég vezérigazgatóját, aki szerint jelentős eredményeket értek el 2011-ben: megduplázták mobilnetes ügyfélkörüket és 74 százalékkal növelték adatforgalmukat. Az év utolsó három hónapja már a harmadik olyan negyedév volt, amikor emelkedett a cég nem hangalapú árbevétele, ami jelzi új mobilinternetes szolgáltatásai sikerét.

A társaság a 2011. évi negyedik negyedévében 41,404 milliárd forint bevételt és 11,771 milliárd forint EBITDA eredményt ért el, egy évvel korábban a bevétel 42,077 milliárd forint, az eredmény pedig 5,33 milliárd forint volt. Bár az EBITDA egyszeri tételek nélküli nominális értéke 6,4 milliárd forinttal meghaladta a 2010 negyedik negyedévit, a két szám nem hasonlítható össze, mivel míg 2010 negyedik negyedévében a 2010-es távközlési adó teljes összege, 9,8 milliárd forint szerepelt könyvelési tételként, addig 2011 utolsó negyedévében csak az aktuális időszakra vonatkozó összeget, 2,4 milliárd forintot könyvelte le a társaság.

A tájékoztatás szerint a Telenor mobilinternet-felhasználóinak száma megduplázódott 2010 decembere óta, 236 700-ról 478 100-ra, miközben az ügyfelek által forgalmazott adatmennyiség 74 százalékkal, 713 500 gigabyte-ra nőtt.

hvg.hu

A Telenor az aktív mobilinternet-előfizetéseket nézve 28,19 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett 2011 decemberében.

A Telenornak december végén 3,56 millió előfizetője volt, valamivel kevesebb mint egy évvel korábban, amikor ez a szám 3,583 millió volt. A használatban lévő SIM-kártyák száma alapján a Telenor 31,98 százalékos piaci részesedéssel zárta 2011 negyedik negyedévét.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.