Péntekig kívánják a sztrájkot folytatni az olasz autópályák felhajtóit hétfő óta lezáró fuvarozók, akik járműveikkel Olaszország közel százötven pontján akadályozzák a közlekedést termelési fennakadást és lakossági pánikot okozva.
A Fiat olaszországi gyáraiban leállt a termelés az alkatrészellátás megbénulása miatt. A halászhajók sem hagyták el a kikötőket, nincsen, aki elszállítsa az árut. A dél-olasz gyümölcs- és zöldségtermelők maguk próbálják értékesíteni a rajtuk maradó termést, de járműveiket a kamionosok feltartóztatják. A benzinkutaknál fogyóban az üzemanyag, és Nápolyban két nap múlva elfogy a kenyér - számolt be az olasz sajtó a második napja tartó fuvarossztrájk eddigi következményeiről.
Az olasz városokat övező autósztráda-kapuknál járműveikkel felsorakozó kamionosok nem hagynak fel a Trasportounito fuvarozókat tömörítő szakszervezet által "figyelemfelkeltő akciónak" nevezett demonstrációval, ugyanakkor fogyasztóvédők felhívásának engedve enyhítettek a blokádokon.
Nápolynál, az ország északi és déli részét összekötő A1-es sztráda bejáratánál a rendőrség távolította el a kamionokat. Csak azok a járművek nem tudtak távozni, melyeknek kerékgumiját a dühödt autósok kilyukasztották. Továbbra is kritikus a helyzet az A21-es autósztrádán Torino-Piacenza között, Livorno kikötőjében és Szardínia szigetén.
A ma reggel történt baleset is megkérdőjelezte a közlekedést akadályozó megmozdulást. A piemonti Astinál egy német kamionvezetô járművével elütött egy sztrájkoló olasz sofőrt. A hatóságok szerint baleset történt, a német vezetőt őrizetbe vették.
Tűrhetetlen helyzetről beszélt Roberto Alesse, a sztrájkjogokat felügyelő ombudsman. Elég volt! - sürgette a sztrájk befejezését Emma Marcegaglia a Confindustria gyáriparos szövetség elnöke. A szabad áruszállítás biztosítását sürgette Brüsszelből az olasz Antonio Tajani, az ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős európai biztos
A túlzott költségek miatt sztrájkolunk - nyilatkozott a Corriere della Sera napilapnak a 44 éves Angelo Forte, egy 16 kamionnal dolgozó fuvarozócég tulajdonosa, aki maga is a volánnál ül. "Ha a Róma közeli Frosinonéból elmegyek Bresciába, oda-vissza fuvarral, 1300 eurót keresek, ebből 850 az üzemanyag, 150 a sztrádadíj. Egy kamion 100-150 ezer euróba kerül" - sorolta. Itáliában 463 ezer kamion 114 ezer cégnek dolgozik, 55,26 szazalékuk egynél több jáművel rendelkezik.