Az év első hónapjaiban újabb mobilmárkával bővülhet a hazai paletta, saját márkás mobilszolgáltatás értékesítésébe kezd ugyanis a Lidl áruházlánc.
Idén a Tesco hipermarket-lánc mellett legalább még egy, országszerte csaknem százötven áruházzal rendelkező diszkonthálózat is mobilszolgáltatást indít Magyarországon. Az üzlethálózat nem lesz virtuális mobilszolgáltató, egyedi, kizárólag a Lidl számára kialakított tarifák lesznek elérhetők a kínálatban, az ügyfél pedig valójában nem az üzlethálózattal szerződik vásárláskor, hanem a mobilszolgáltatóval - tudta meg a hwsw.hu piaci forrásoktól. A Lidl a honlapnak nem erősítette meg hivatalosan az értesüléseiket, és arról sem nyilatkozott, hogy melyik szolgáltatóval egyezett meg.
A várhatóan az első negyedévben megjelenő szolgáltatás valamilyen formában a csaknem százötven Lidl áruház mindegyikében elérhető lesz. A választékban önálló SIM-csomagok és készülékekkel egybecsomagolt ajánlatok is lesznek, a kezdeti, elsősorban belépőszintű és középkategóriás mobilokból álló kínálat idővel a tervek szerint felső kategóriás készülékekkel is bővül. Az egyelőre nem világos, hogy a mobiltelefonokat a társaság saját csatornáin keresztül szerzi be, vagy a készülékeket is a szerződött operátor szállítja a bolthálózat számára.
Nem újdonság az áruházmobil |
A különböző áruházláncok nevével fémjelzett mobilszolgáltatások európai szinten egyáltalán nem számítanak újdonságnak, az egyik legnagyobb piaci szereplő, a Tesco Mobile az idei első félévben az angol, ír és szlovák piacok után Magyarországon is megjelenik. A Tesco tavaly augusztus végén a Vodafone-nal karöltve jelentette be a hazai terjeszkedést - a szolgáltatás a Lidl márkázott termékével ellentétben igazi virtuális mobilszolgáltatás lesz, a két cég vegyesvállalatot hozott létre az üzemeltetésre, a hálózati hátteret értelemszerűen a Vodafone adja. A szolgáltató a honlapnak határozottan tagadta, hogy a Tesco mellett más piaci szereplővel is szerződést kötött volna az FMCG-szektorban. A Telenor és a Magyar Telekom a honlap kérdésére nem kívánta kommentálni, hogy köze lenne a Lidl új termékéhez. |
A Lidl saját márkás mobilszolgáltatása várhatóan elsősorban hangszolgáltatást tartalmaz, méghozzá kizárólag feltöltőkártyás konstrukcióban. Az alapvetően telített magyar mobilhang-piacon a cégnek kevés mozgástere maradt az új ügyfélkör felépítésére, a Lidl ezért - amennyiben kellően vonzó ajánlatokat kínál ügyfeleinek - csak a már piacon lévő szolgáltatóktól csábíthat el ügyfeleket.
A németországi székhelyű Lidl 2000-ben lépett be a magyar piacra, a cég 2004-ben nyitotta meg az első logisztikai központját hazánkban, mára pedig országszerte 148 üzlettel rendelkezik, éves forgalma pedig 2010-ben elérte 221 milliárd forintot. A hálózat Németországban már forgalmaz saját márkanevű mobilszolgáltatást Lidl Mobile néven, a Telefónica (O2) viszonteladói partnereként, az értékesítés ott 2010-ben kezdődött.