Az Országos Kereskedelmi Szövetség szerint a jelenlegi helyzet alapján valószínű, hogy az év elején zsugorodhat a fogyasztási cikkek piaca, az adóemelések pedig már az év kezdetétől áremelésre kényszerítik a beszállítókat és a kereskedőket.
Nehéz év lesz 2012 a fogyasztói piac számára az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint. Az OKSZ közleményében kifejti, a jelenlegi helyzet alapján valószínű, hogy az év elején zsugorodhat a fogyasztási cikkek piaca, az adóemelések pedig már az év kezdetétől áremelésre kényszerítik a beszállítókat és a kereskedőket.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/5e266634-8642-4b8e-9d68-7b975bf5885c.jpg)
A szervezet szerint a fogyasztói piac legnagyobb kérdőjele a nemzetgazdaság egészének helyzete. Az, hogy a vállalkozásoknak gazdasági teljesítményeik alapján milyen béremelésekre lesz erejük a nemzetgazdaság legkülönfélébb területein, hiszen ez jelentheti azt a vásárlóerőt, amely fékezheti a fogyasztói piac zsugorodását.
Az OKSZ szerint a forint gyenge árfolyama - amely mögött összetett folyamatok húzódnak meg, így a leminősítések és legalább néhány fillérrel a plázastop is - mindenkinek rossz. A szervezet szerint az azonban biztos, hogy az áruházakban az olcsóság lesz az úr.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal csütörtökön közzétette az októberi vásárlások adatait. A nyers, kiigazítás nélküli adatok szerint 2011. októbere már a hetedik olyan hónap a tízből, amikor nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest.
Az OKSZ szerint a jelenlegi gazdasági helyzetben eredmény, hogy nem esett vissza a kiskereskedelmi forgalom, ami a többi között annak is köszönhető, hogy a személyi jövedelemadó átalakításából és a nyugdíjpénztári reálhozamokból adódó jövedelem egy részét az áruházakban költik el.