2011. január. 27. 08:37 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2011. január. 27. 08:41 Vállalkozás

Nyerő volt a won - Még mindig "Hyundai-Sunday" az USA-ban

A dél-koreai autógyártó 2010 utolsó három hónapjában mintegy 1400 milliárd wonos (1,3 milliárd dolláros) adózott...

A dél-koreai autógyártó 2010 utolsó három hónapjában mintegy 1400 milliárd wonos (1,3 milliárd dolláros) adózott nyereséget könyvelhetett el, ami 48 százalékos növekedést jelent az egy esztendővel korábbi 945,5 milliárd wonhoz képest. Elemzők hasonló mértékű megugrásra számítottak: a Bloomberg 16 szakértő megkérdezésével összeállított konszenzusa 1410 milliárd volt.

A nyereség növekedése elsősorban az értékesítés emelkedésének köszönhető: a cég árbevétele 3,1 százalékkal nőtt, elérve a 9940 milliárdot. Különösen jól teljesített a vállalat a világ két legnagyobb piacán: Kínában 22 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 38 százalékkal több gépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban (Európában 6,5 százalékos gyarapodásról számoltak be). A dél-koreai cég számára komoly előny volt japán versenytársaival szemben, hogy a won kisebb mértékben erősödött a dollárhoz képest, mint a jen.

A cégvezetés reményei szerint a növekedés az idén is folytatódhat: 2011-ben 3,9 millió autót értékesítenének világszerte. A befektetők pozitívan fogadták a híreket: a cég papírjai 0,25 százalékkal erősödtek a szöuli kereskedésben.

Ecoline