A kereskedelmi gázolajár bevezetése növeli a kkv-fuvarozók versenyképességét
A magyarországi kereskedelmi gázolajár jövő évi bevezetése növeli a magyar fuvarozó kis- és középvállalkozók versenyképességét, a hazai tankolás révén pedig a költségvetésnek többlet jövedéki adóbevétele lesz - hangsúlyozta Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) elnöke hétfőn az érdekképviselet évzáró sajtótájékoztatóján, Budapesten.
Az MKFE elnöke emlékeztetett arra, hogy az érdekképviselet javaslatára a kormány bevezette 2011. január elsejétől a kereskedelmi gázolajárat, amely révén lehetőségük lesz a Magyarországon tankoló belföldi és külföldi 7,5 tonnánál nagyobb gépjárművek, illetve autóbuszok esetén a jövedéki adóból literenként 6,50 forintot visszaigényelni. Az MKFE elnöke hangsúlyozta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésének feltétele az üzemanyagkártyás fizetés, valamint a vámhivatalnál meglévő regisztráció, amelyet február 15-éig kell elintézni.
Vereczkey Zoltán elmondta, hogy az egyesület megállapodott a Mollal kedvezményekről a tagoknak kibocsátott üzemanyagkártyákhoz kötődően. Az eddig is működő Mol-MKFE Gold kártya mellett az egyesület tagjai igényelhetik a Mol-MKFE Green üzemanyagkártyát, amely többnyire a fuvarozó kis- és középvállalkozók lehetőségeihez igazítja a feltételeket.
Az MKFE elnöke elmondta, hogy a jövedéki adó visszaigénylésből, valamint az Mol-MKFE üzemanyagkártyákhoz kötődő kedvezmények révén már jelentős üzemanyag-költségcsökkentést lehet elérni, amely a fuvarozók összköltségének mintegy 40 százalékát teszi ki. Vereczkey Zoltán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a fuvarozók versenyképességének javítására az egyesület javasolni fogja az adómentes napidíj jelenleg 25 euró összegének megemelését 40 euróra, ami az európai átlagnak felelne meg.
Az MKFE számítása szerint jövőre a kereskedelmi gázolajár bevezetésének eredményeként 200 millió literrel növekedhet a magyarországi töltőállomások éves forgalma. A 6,50 forint jövedéki adóvisszatérítés 8,5 milliárd forint kiadást jelent a költségvetésnek, de így is az üzemanyagfogyasztás növekedése révén a magyar állam 11,5 milliárd többlet jövedéki adóbevételt könyvelhet el.
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára elmondta, hogy Magyarországon 18,5 ezer fuvarozó vállalkozó 70 ezer tehergépjárművet üzemeltet, a személyszállításban 2 ezer autóbuszos személyszállító vállalkozás működik 16 ezer járművel. A szektor 130-140 ezer munkavállalót foglalkoztat. Magyarországon a közúti közlekedési szektor adja a GDP 6 százalékát, évente 1.600 milliárd forint adót fizet be a költségvetésnek.