PepsiCo: megdobták a profitot az akvizíciók
A március 30-án zárult első üzleti negyedévet a társaság 1,43 milliárd dolláros – részvényenként 89 centes – adózott...
A március 30-án zárult első üzleti negyedévet a társaság 1,43 milliárd dolláros – részvényenként 89 centes – adózott eredménnyel zárta. Ez év/év alapon 26 százalékos növekedést jelent, figyelembe kell venni ugyanakkor, hogy a profit megugrásához a két legnagyobb palackozó – márciusban véglegesített – megvásárlása is hozzájárult. (A két cégért a PepsiCo 7,8 milliárd dollárt fizetett.)
Egyszeri tételek nélkül a profit részvényenként 76 cent volt, ez egy centtel haladja meg a Bloomberg elemzői konszenzusát.
Az első negyedévi árbevétel 9,37 milliárd dollárra rúgott, ami év/év alapon 13 százalékos emelkedés.
A piac meglehet, jobb adatokra számított: a PepsiCo részvényárfolyama a csütörtöki kereskedés elején egy százalékot meghaladó mínuszban járt.
A PepsiCo az idén 4,4 milliárd dollár értékben tervez részvény-visszavásárlást. A kurzus az év eleje óta mintegy 8 százalékkal emelkedett – miközben a nagy rivális Coca-Cola árfolyama öt százalékkal csökkent.