2010. március. 18. 14:51 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. március. 18. 14:42 Vállalkozás

Ami megmentené a cégeket a bukástól

A mikro-, kis- és középvállalkozások véleménye alapján idén leginkább az adózási helyzet javulása és a vállalkozóbarát törvények, valamint a megrendelések növekedése segítené leginkább a magyarországi cégek versenyképességét. Ezzel szemben a munkahelyteremtő programok, a hitelkondíciók javulása, a képzettebb munkaerő nem játszik számottevő szerepet a kkv-k versenyképességének növelésében - derül ki a 700 vállalkozás megkérdezésével végzett K&H kkv bizalmi index kutatásból.

A megkérdezettek legnagyobb arányban az adózási helyzet javulását és a vállalkozóbarát törvényeket ( a megkérdezettek 19 százaléka) és legalább ennyien a megrendelések növekedését tartják fontosnak ahhoz, hogy cégük versenyképessége javuljon. A gazdasági/iparági fellendülés a megkérdezett vállalkozások 17 százaléka szerint javítana versenyhelyzetükön. A versenyképesség növelés szempontjából középmezőnyben végzett tényezőket – a finanszírozási feltételek javítása/állami támogatások növelése, vevők helyzetének javulása, új piacok elérése, árfolyamok javulása - durván minden tizedik vállalkozás tartja fontosnak. Az ágazatok szempontjából jelentős eltérés van azon a téren, hogy mely tényezőket tekintik a vállalkozások a leginkább fontosnak versenyképességük növelése céljából. Az ipari cégek szempontjából a megrendelések növekedése jelentené az elsődleges kiugrási lehetőséget, a kereskedelemben azonban az adózási környezet pozitív változását tartják különösen fontosnak. A szolgáltatóiparban a gazdasági/ipari fellendülést jelölték meg elsődlegesen versenyképességet növelő tényezőként, míg a mezőgazdasági cégek e szempontból az árfolyamok javulását, a forint stabilizálódását tekintik leginkább fontosnak.

 

Ágazat

1.

2.

3.

ipar

Megrendelések növekedése (25%)*

A gazdaság/iparág fellendülése (18%)

Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (18%)

kereskedelem

Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (26%)

Vevők helyzetének javulása (19%)

Megrendelések növekedése (15%)

szolgáltatások

A gazdaság/iparág fellendülése (19%)

Megrendelések növekedése (19%)

Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (16%)

mezőgazdaság

Árfolyamok javulása (39%)

Új piacok elérése (21%)

Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (14%)

 Versenyképességet növelő három legfontosabb tényező a vállalkozások megítélése szerint
*: zárójelben az adott tényezőt választó vállalkozások aránya

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.