Drága előzés: 7,3 milliárd euróval tör vezető szerepre az Audi
Jelentős mértékben esett az Audi nyeresége és árbevétele is 2009-ben – jelezte a Volkswagen érdekeltségébe tartozó...
Jelentős mértékben esett az Audi nyeresége és árbevétele is 2009-ben – jelezte a Volkswagen érdekeltségébe tartozó társaság kedden. A cég adózott eredménye 1,35 milliárd euró volt a válság legsúlyosabb évében, ami 39 százalékkal marad el a 2008-ban realizált profittól, miközben a forgalom 13 százalékkal 29,8 milliárd euróra süllyedt.
Cél az első hely
Az Audi nem titkolt szándéka, hogy 2015-re a világ legnagyobb luxusautó-gyártójává váljon, megelőzve a jelenlegi piacvezető BMW-t, illetve a most még második helyen tanyázó – Daimler érdekeltségbe tarozó - Mercedest. A vezető szerep átvétele érdekében első lépésben az idén 5,3 százalékkal egy millió fölé növelnék az eladott autók szánmát, amely tavaly 5,4 százalékkal csökkent.
Rupert Stadler a vállalat vezérigazgatója jelezte: bár erős lenne azt állítani, hogy 2010-ben nem lesznek nehézségei a cégnek, úgy fest, hogy a legrosszabb időszakon már túl van az autópiac, s így az Audi is. Ezt támasztja alá, hogy a társaság eladásai februárban 20 százalékkal bővültek.
A következő öt esztendőben az Audi elsősorban új autók piacra dobásával növelné részesedését. A tervek szerint 2014-ig a jelenlegi 34-ről 42 típusra növelnék kínálatukat, azaz nyolc új modellt dobnának piacra. Legutóbb a vállalat arról tájékoztatott, hogy 2012-ig 7,3 milliárd eurót költenek kutatás-fejlesztésre, illetve üzemeik bővítésére.