Árösszehasonlítás Auchan-módra: már ma élesítik a vitatott oldalt
Szeptember elseje helyett - "a nagy érdekődés miatt" - már ma élesítik az Auchan új árösszehasonlító oldalát - mondta Gillemot Katalin, a hipermarketlánc kommunikációs szóvivője, aki nem tart attól, hogy a Gazdasági Versenyhivatal rajta tartja majd a szemét az oldalon.
A termékek tökéletes összehasonlíthatóságát - az Auchan szerint - az teszi lehetővé, hogy a vonalkódok azonosak minden egyes termék esetében, bárhol is történik az értékesítés. A felmérés feltétele az is, hogy az egymással összevethető méretű áruházak nagyjából azonos körzetben legyenek.
Azt azonban a honlapot indító áruházláncnál elismerték, hogy az első, még nem teljes felmerés az Auchan árelőnyét mutatja a legtöbb termékcsoport esetében. Arra a kérdésre, hogy mekkora a valószínűsége annak, hogy a konkurensek elfogadnák a honlap objektivitását, Gillemot Katalin hangsúlyozta: a szóban forgó felmérés a pillanatnyi piaci realitást mutatja. Ez szerinte egyáltalán nem meglepő azok után, hogy az utóbbi hónapokban az interneten megjelent, független felmérésekből 6-ból 5 alkalommal bebizonyosodott az Auchan árelőnye. A vizsgálatokat az úgynevezett Arany Háromszögben (a budaörsi Tesco, Cora és Auchan) végezték - mondta.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint akár jól is elsülhet az Auchan hipermarketlánc új árösszehasonlító oldala, de - anélkül, hogy a konkrét üggyel kapcsolatban a GVH állást foglalna - a hvg.hu-nak Mihálovits András szóvivő elmondta: ilyen kezdeményezések esetén fennáll annak a veszélye, hogy árkartell szerveződik a versenytársak között. Ez pedig a legsúlyosabb versenyjogi sértés lenne, amiért az áruházakat előző évi árbevételük 10 százalékára bírságolhatná a versenyhivatal. Gillemot Katalin - mint a hvg.hu-nak hangsúlyozta - erre, vagyis hogy az áruházak megállapodnak, hogy azonos áron értékesítenek, nagyon kicsi az esély az évek óta fokozódó árversenyben.