Olcsóbban adta termékeit az Unilever, csökkent a profit
A világ második legnagyobb háztartási termékeket gyártó...
A világ második legnagyobb háztartási termékeket gyártó vállalata a második negyedévet 758 millió eurós adózott eredménnyel zárta. A Bloomberg elemzői 842 millió eurós profitra számítottak; egy évvel korábban a társaság 909 millió eurós adózott eredményt ért el.
Az árbevétel – kevesebb, mint egy százalékkal, de – nőtt, 10,5 millió euróra. A többek között a Knorr levesporokról, a Bertolli margarinról, a Hellmann’s majonézről, a Dove szappanról, a Rexona dezodorról, valamint a Cif és a Domestos tisztítószerekről ismert Unilever a negyedév folyamán átlagosan két százalékkal csökkentette az árait, hogy vásárlói könnyebben ellen tudjanak állni az olcsóbb riválisok csábításának.
Az Unilever részvényárfolyama az év eleje óta 8,5 százalékkal emelkedett. Összehasonlításképpen: a Nestlé 3,9 százalékkal drágult, a második negyedéves eredményeit szerdán közzétevő Procter & Gamble viszont 13 százalékkal gyengült 2009-ben.