2009. június. 05. 16:47 ecoline.hu Utolsó frissítés: 2009. június. 05. 17:11 Vállalkozás

Elkelt a Saturn - Egy korábbi F1-es pilóta a vevő

Egy korábbi autóversenyző Roger Penske cége, a Penske Automotive Group vásárolja...

Egy korábbi autóversenyző Roger Penske cége, a Penske Automotive Group vásárolja meg a világ egykori legnagyobb autógyártójának számító General Motors Saturn márkáját. Külföldi lapértesülések szerint hétfőn csődvédelembe menekülő GM 100-200 millió dollárt kaphat a márkáért. Penskén kívül a Saturnra állítólag egy oklahomai székhelyű kockázati tőke társaság is tett ajánlatot.

GM és Saturn

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a GM többszöri állami segítség ellenére sem tudta elkerülni a csődöt. A vállalat amellett, hogy fokozatosan több 10 ezer embertől válik meg költségcsökkentő programja keretében, rosszabbul menő márkáin is igyekszik túladni. Az Opelt – amiért sokáig az olasz Fiat is versenyben volt – a kanadai Magna vásárolja meg, míg a Hummer5 a kínai Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery tulajdonába kerül.

A GM 24 évvel ezelőtt alapította a Saturn márkát, amelynek első autóját 1990-ben értékesítették. A márka eladásai 1994-ben tetőztek, abban az esztendőben több, mint 286 ezer autót adtak el. Azóta azonban folyamatosan süllyedt az értékesítés, amely a közelmúltban zuhanni kezdett: az idén májusig bő felével esett az eladott autók száma.

Ki a vevő?

A Penske elsősorban egy prémium márkákra koncentráló cég. A vállalat tulajdonosa Roger Penske, aki a Forbes rangsora szerint a világ 382. leggazdagabb embere, vagyona nagyjából 2 milliárd dollárra rúg. Penske korábban autóversenyzőként tevékenykedett, az 1960-as évek elején két Forma-1-es versenyen is indult, de pontot nem szerzett. A versenyzés most sem áll távol a Saturn új tulajdonosától, Penskének ugyanis 2 Indy Car és 3 Nascar csapata is van. 

Ecoline

Gazdaság Sztojcsev Iván 2025. január. 08. 11:41

Lázár bejelentette: 20 perc késés után visszajár a vasúti jegyár fele, buszt küldenek nyáron a vonat helyett, ha nincs klíma

Tíz vállalással indította el Lázár János az évet: a miniszter bejelentette, hogy júniustól 20 percnél nagyobb késés után visszajár a jegyár fele, buszos rásegítéssel készülnek a nyári főszezonra, és mellékesen azt is elmondta, hogy decemberben a GYSEV-ben még nagyobb tulajdonrészt szerzett a magyar állam, úgyhogy több dunántúli megye teljes hálózatát átadják.