Derült égből rekordveszteség: elszállt a légiközlekedés
Európa harmadik legnagyobb légitársasága 2002 óta tartó...
Európa harmadik legnagyobb légitársasága 2002 óta tartó nyereségszériáját törte derékba a recesszió. A tavalyi nettó 712 millió font profit után a 2008-9-es évet a cég már nettó 375 millió veszteséggel zárta, ami 62 millió fonttal múlta alul a Bloomberg elemzői várakozásait.
A légitársaság a zuhanó kereslet miatt 16 gépet „garázsba küld”, téli kapacitását pedig 4 százalékkal csökkenti. A BA bejelentette, az árak szintentartása-emelése helyett igyekszik alacsonyabb árakon megtölteni utasokkal megritkított járatait.
Az éves árbevétel ugyan 2,7 százalékkal, 8,9 milliárd fontra nőtt, azonban a társaság 45 százalékkal drágábban vásárolta az üzemanyagot, mint egy évvel korábban. A BA az év elején opciós szerződéseket kötött a rekordszintre ugró kerozinárak hatásának kivédésére, így összesen 3 milliárd fontot költött üzemanyagra. Idén várakozásaik szerint 400 millióval csökkenhet az üzemanyag-költéség.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség becslése szerint a szektor a zuhanó kereslet és a radikális árcsökkentések miatt idén összesen 4,7 milliárdos veszteséget halmoz fel. Az Air France-KLM, Európa legnagyobb légitársaságának eredménye 1996 óta először fordult vörösbe, a British Airways-zel fúzióra készülő Iberia vesztesége az első negyedévben meghaladta a 92 millió eurót.