2009. május. 18. 15:08
Utolsó frissítés: 2009. május. 18. 14:57
Vállalkozás
Mit ér egy cég üzleti alapok nélkül?
A cégek többsége a kezdetekkor a termékfejlesztésre helyezi a hangsúlyt, miközben az ügyfélszerzésre nem fordít kellő figyelmet. Mi a megoldás és mi a sorrend?
Mintegy 600 kis- és közepes vállalkozás részvételével rendezték meg a . A Marketing Commando által szervezett esemény célja az volt, hogy bemutassa a cégvezetéshez elengedhetetlen vállalkozói készségeket a pénzügyektől a marketingen át az időgazdálkodásig:
Amint kapcsolatba került egy cég egy potenciális vevővel azonnal át kell terelni DM csatornákra, melyen keresztül hatékonyan tarthatjuk a kapcsolatot - hangzott el a hétvégén megrendezett "Hiányzó és nélkülözhetetlen kisvállalati üzleti alapok” című rendezvényen. A szakértők azonban óvva intik a cégeket attól, hogy egyforma üzenetet küldjenek ki mindenkinek, hiszen más problémája van egy fiatal és más egy idősebb vevőnek. Érdemes felosztani először kettő, majd egyre több kisebb szegmensre az ügyfélbázist és személyre szabottan kommunikálni számukra. Ez egy nagyon hatékony eszköz, ami minimális többletköltséget jelent, azonban eredményességben óriásai a különbség.
Schlingloff Sándor, Magyarország első online marketing tanácsadójának tapasztalata szerint a vállalkozások 85 százaléka azért küszködik, mert felkészületlenül indult el hozzátéve a legfontosabb, amit egy vállalkozó tehet, hogy felkészül. Előadásában 10 nélkülözhetetlen kategóriát mutatott be, aminek mindnek szerepelnie kell a vállalkozások stratégiájában, mint például az üzleti ötlet életképességének vizsgálata, a célcsoport elemzése, és a pozícionálás.
„A jó cégben rend van” - mondta, rámutatva a pontos nyilvántartások és a kontrolling fontosságára már a kezdetektől. Ezek hiánya hamar végzetes problémákhoz vezethetnek. Példaként megemlítette, hogy a tapasztalatok alapján a kkv-k csak a lejárat után 30 nappal veszik csak észre a késedelmes fizetést és akkor már nagyon nehéz ezt behajtani. Pedig mindezen feladatok könnyen megoldhatók lennének egy excel táblázattal - hangsúlyozta Dr. Tóth András pénzügyi tanácsadó Stexuális felvilágosítás című
előadásában.
„Valaki vagy vállalkozónak születik, vagy megtanulja” – mondta előadásában Doubravszky György a Bagolyvár Kiadó tulajdonosa, az Időforrás önmenedzselési oktatási termék szerzője aki saját példáján keresztül mutatta be, hogy a vállalkozás tanulható. A kezdő vállalkozásoknak azt javasolja, hogy tartsanak kapcsolatot olyan
emberekkel, akik vállalkozók és akiknek megvan ebben a tapasztalata.
Ahhoz, hogy jól el tudja készíteni a reklámeszközöket, meg kell ismernie a vevőit, a vevők problémáit. Ehhez nem kell költséges kutatásokat készíteni, sokszor elég, ha beszélgetünk a vevőinkkel és igyekszünk minél többet megtudni róluk. Mint rámutatott már a cégnév is egy megjelenés, az arculat egy fontos eleme és nem mindegy, hogy milyen, hiszen azzal találkoznak először és már a cég nevének hallatán eldönthetik, hogy a cég jó, vagy sem. Bemutatott olyan egyszerű marketing eszközöket, mint a névjegykártya, amivel könnyen kitűnhetünk a tömegből. Ehhez például írjuk a hátoldalra a honlapunk reklámját, vagy válasszunk különleges formát, vagy anyagot ami utal a tevékenységünkre.
Amint kapcsolatba került egy cég egy potenciális vevővel azonnal át kell terelni DM csatornákra, melyen keresztül hatékonyan tarthatjuk a kapcsolatot - hangzott el a hétvégén megrendezett "Hiányzó és nélkülözhetetlen kisvállalati üzleti alapok” című rendezvényen. A szakértők azonban óvva intik a cégeket attól, hogy egyforma üzenetet küldjenek ki mindenkinek, hiszen más problémája van egy fiatal és más egy idősebb vevőnek. Érdemes felosztani először kettő, majd egyre több kisebb szegmensre az ügyfélbázist és személyre szabottan kommunikálni számukra. Ez egy nagyon hatékony eszköz, ami minimális többletköltséget jelent, azonban eredményességben óriásai a különbség.
Schlingloff Sándor, Magyarország első online marketing tanácsadójának tapasztalata szerint a vállalkozások 85 százaléka azért küszködik, mert felkészületlenül indult el hozzátéve a legfontosabb, amit egy vállalkozó tehet, hogy felkészül. Előadásában 10 nélkülözhetetlen kategóriát mutatott be, aminek mindnek szerepelnie kell a vállalkozások stratégiájában, mint például az üzleti ötlet életképességének vizsgálata, a célcsoport elemzése, és a pozícionálás.
„A jó cégben rend van” - mondta, rámutatva a pontos nyilvántartások és a kontrolling fontosságára már a kezdetektől. Ezek hiánya hamar végzetes problémákhoz vezethetnek. Példaként megemlítette, hogy a tapasztalatok alapján a kkv-k csak a lejárat után 30 nappal veszik csak észre a késedelmes fizetést és akkor már nagyon nehéz ezt behajtani. Pedig mindezen feladatok könnyen megoldhatók lennének egy excel táblázattal - hangsúlyozta Dr. Tóth András pénzügyi tanácsadó Stexuális felvilágosítás című
előadásában.
„Valaki vagy vállalkozónak születik, vagy megtanulja” – mondta előadásában Doubravszky György a Bagolyvár Kiadó tulajdonosa, az Időforrás önmenedzselési oktatási termék szerzője aki saját példáján keresztül mutatta be, hogy a vállalkozás tanulható. A kezdő vállalkozásoknak azt javasolja, hogy tartsanak kapcsolatot olyan
emberekkel, akik vállalkozók és akiknek megvan ebben a tapasztalata.
Ahhoz, hogy jól el tudja készíteni a reklámeszközöket, meg kell ismernie a vevőit, a vevők problémáit. Ehhez nem kell költséges kutatásokat készíteni, sokszor elég, ha beszélgetünk a vevőinkkel és igyekszünk minél többet megtudni róluk. Mint rámutatott már a cégnév is egy megjelenés, az arculat egy fontos eleme és nem mindegy, hogy milyen, hiszen azzal találkoznak először és már a cég nevének hallatán eldönthetik, hogy a cég jó, vagy sem. Bemutatott olyan egyszerű marketing eszközöket, mint a névjegykártya, amivel könnyen kitűnhetünk a tömegből. Ehhez például írjuk a hátoldalra a honlapunk reklámját, vagy válasszunk különleges formát, vagy anyagot ami utal a tevékenységünkre.